Cum se descurcă Aston Martin și Porsche pe timp de criză: brandurile de lux nu pleacă nicăieri
Producătorul mașinii sport 911 vizează o mișcare mai avansată pentru a lupta cu Ferrari.
Porsche va crește prețurile cu 4% până la 8% în Europa și SUA în a doua jumătate pentru a combate costurile mai mari care au afectat randamentele în primul trimestru.
Compania întâmpină în continuare probleme cu furnizarea de semiconductori și piese pentru sistemul de încălzire de înaltă tensiune al Taycan, dar se așteaptă ca acestea să se atenueze în următoarele luni, a declarat directorul financiar Lutz Meschke.
Profitul operațional a crescut la 1,84 miliarde de euro, în timp ce veniturile au crescut la 10,1 miliarde de euro în primul trimestru, a spus compania. Este cu aproximativ 25% mai mare decât anul trecut, când întreruperile lanțului de aprovizionare trăgeau industrie.
Livrările au crescut cu 18% la 80.767 de vehicule, stimulate de o creștere semnificativă în China.
Porsche și-a reafirmat obiectivele pentru 2023 de a atinge o rentabilitate a vânzărilor de 17% până la 19% la venituri de 40 până la 42 de miliarde de euro (44,1-48,5 miliarde de dolari). Porsche a declarat că randamentul său din producția de mașini a fost de 18,2% în primul trimestru.
Profitul operațional din filiala sa de servicii financiare a scăzut la 86 de milioane de euro față de 102 milioane anterior, pe care l-a atribuit evaluării acoperirilor împotriva ratei dobânzii și a instrumentelor derivate, precum și impactului creșterii ratei dobânzii asupra produselor de finanțare.
Producătorul mașinii sport 911, care rămâne deținută majoritar de grupul-mamă Volkswagen de la listarea de anul trecut, vizează o mișcare mai avansată pentru a lupta cu Ferrari.
Porsche plănuiește un SUV de înaltă performanță complet electric deasupra lui Cayenne, programat pentru aproximativ 2026, ca parte a unui plan de creștere a marjelor operaționale la peste 20%.
Aston Martin are așteptări mari
Aston Martin se așteaptă ca profitabilitatea să se îmbunătățească în acest an, pe măsură ce începe livrările de mașini sport de generație următoare.
Producătorul auto a raportat o pierdere trimestrială mai redusă înainte de impozitare și și-a menținut perspectiva pentru 2023, beneficiind de vânzările puternice ale SUV-ului său DBX și de prețuri de vânzare mai mari.
Aston Martin a declarat în martie că se așteaptă ca profitabilitatea să se îmbunătățească în acest an și să devină pozitiv fluxul de numerar liber în a doua jumătate, deoarece începe livrările de mașini sport de generație următoare în trimestrul al treilea. Marca din Marea Britanie își revizuiește în prezent cele trei mașini sport de bază cu motor frontal – DB11, Vantage și DBS – primul fiind livrat clienților în această toamnă.
„De la începutul anului, am continuat să vedem o cerere puternică în gama noastră de produse, gama noastră actuală de mașini sport epuizate în esență pentru anul”, a declarat președintele executiv Lawrence Stroll.
Ieșirea de numerar liberă în trimestrul a fost de 118 milioane de lire sterline, comparativ cu 25 de milioane de lire sterline de ieșire cu un an în urmă, când a cheltuit pentru dezvoltarea de noi mașini sport și programul său de electrificare.
Aston Martin a spus că se așteaptă ca 2023 să fie „anul de vârf” al cheltuielilor de capital.
Pierderea înainte de impozitare pentru cele trei luni până la 31 martie a fost de 74,2 milioane de lire sterline), comparativ cu 111,6 milioane de lire sterline cu un an mai devreme.