Cum să pui bani deoparte, în plină criză. E ușor să faci economii, iată cum reușești
Mulți români își propun ca în această perioadă să economisească bani, dar din cauza condițiilor economice nu reușesc să-și ducă la îndeplinire acest obiectiv. Totuși, dacă ai cunoaște câteva sfaturi de la specialiști, ți-ar fi extrem de ușor să pui bani deoparte.
În primul rând, prima regulă a economisirii pe timp de criză este aceea de a renunța la cheltuirea banilor pe dorințe și de a te axa pe necesități. Prin urmare, trebuie să-ți organizezi bugetul astfel încât să elimini acele cheltuieli ce nu sunt strict necesare și să te concentrezi doar pe lucrurile importante, fără de care nu poți trăi, cum ar fi hrana, cheltuielile legate de locuință și altele.
În al doilea rând, e extrem de important să-ți suplimentezi sursele de venit. Dacă vei avea două joburi sau dacă actualul tău angajator îți va majora salariul, evident că îți va fi mult mai simplu să pui bani deoparte într-o manieră consecventă. Prin urmare, fă tot posibilul ca banii câștigați de tine să fie mai mulți, dar trebuie să fii dispus și la mai multă muncă și la sacrificarea timpului liber în acest scop.
Ce nu știu mulți români despre economisirea banilor
Din fericire, se pare că oamenii încep să conștientizeze importanța comportamentelor financiare sănătoase. Potricit unui sondaj recent realizat de experții PwC, oamenii au început să devină mai moderați la cumpărături. Ne concentrăm mai mult pe lucrurile esențiale și am tăiat de pe listă acele bunuri de care nu avem neapărată nevoie. Peste două treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global și-au redus cheltuielile neesențiale și majoritatea (96%) au adoptat comportamente de economisire, în contextul în care scumpirile au atins niveluri record peste tot în lume.
”Anul trecut majoritatea țărilor au înregistrat o inflație record, dobânzile la credite au crescut, iar consumatorii au fost nevoiți să-și reducă bugetul pentru cheltuielile neesențiale și să se orienteze către alternative mai ieftine pentru a face economii. Sondajul arată că tot mai mulți vânează promoții și oferte și s-au reorientat către „mărcile proprii”, mai ieftine, ale retailerilor.
Pentru ca retailerii să reușească în acest mediu macroeconomic dificil și să-și fidelizeze clienții, trebuie să valorifice și să diversifice canalele de distribuție, să ofere prețuri competitive și să investească într-o mai mare rezistență a lanțului de aprovizionare. Tendința de creștere a prețurilor va continua și în acest an, chiar dacă într-un ritm mai redus”, a declarat Ruxandra Târlescu, partener și lider pentru industria de retail în cadrul PwC România.