Cum își plătesc românii cumpărăturile și facturile. Câți preferă cardurile bancare și câți folosesc numerar
Un sondaj ce a fost făcut recent arată cum își plătesc românii cumpărăturile și facturile, câți dintre ei preferă să achite cu ajutorul cardurilor bancare și câți obișnuiesc să folosească numerar.
Câți români plătesc cu ajutorul cardurilor bancare
Conform sondajului ce a fost făcut de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro, peste 52% dintre români au folosit cardul bancar pentru efectuarea unei plăți la cumpărături online, iar peste 41% dintre respondenți folosesc constant cardul sau un cont bancar pentru plata facturilor lunare.
Același sondaj a mai arătat că puțin peste 26% dintre cei care au răspuns la chestionar folosesc doar uneori cardul bancar sau un cont bancar pentru plata facturilor lunare, în timp ce 32% plătesc facturile la utilități doar cu numerar.
În ceea ce privește serviciile bancare online, 29,08% dintre respondenți susțin că folosesc în mod curent, săptămânal sau chiar mai des Internet Banking sau Mobile Banking. Alți 22,83% folosesc aceste servicii doar ocazional, în timp ce 48,08% nu folosesc deloc astfel de servicii.
Cercetarea a mai arătat că doar 22,83% dintre respondenți susțin că folosesc Google Pay/ Apple Wallet pentru cumpărăturile din magazine direct cu telefonul mobil.
Câți români plătesc în numerar
În timp ce 40,67% dintre români plătesc și cu numerar, și cu cardurile bancare în magazinele fizice, aproape aceeași pondere, 39,67%, plătește doar cu numerar. Doar cu cardul plătesc 19,67% dintre respondenți.
Sondajul a fost făcut online de comparatorul financiar FinZoom, la cererea CEC Bank, pe un eșantion de aproximativ 1.200 de respondenți din toată țara, reprezentativ pentru utilizatorii de internet. 54,9% dintre respondenți sunt salariați, 74,83% locuiesc la oraș, 38,08% au studii superioare.
Un alt studiu a arătat ce plăți au făcut românii online anul trecut, în contextul în care piaţa de e-commerce din țară are în jur de o sută de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi.
Analiza a mai arătat că din totalul de șapte miliarde de euro cheltuit online anul trecut, românii au cheltuit 2,6 miliarde de euro pe haine şi încălţăminte. În plus, dintre comenzile în valoare totală de 6,7 miliarde de euro raportate în 2022, 55% au reprezentat cheltuieli pentru haine, încălţăminte şi electronice.