25 ian. 2023 | 21:12

Criza economică ne învață educație financiară: de frica sărăciei, suntem mai strânși la buzunar

ACTUALITATE
Criza economică ne învață educație financiară: de frica sărăciei, suntem mai strânși la buzunar

Se spune că orice criză naște oportunitate și orice moment de cumpănă este ideal pentru a identifica soluții care să te ajute să crești poate mai bine decât ai fi făcut-o fără aceste probleme. Ei bine, aceste lucruri sunt niște adevăruri indubitabile.

Criza economică pe care o traversăm în prezent, caracterizată de inflația puternică, demonstrează faptul că în momentele dificile avem capacitatea de a deprinde obiceiuri bune și constructive.

De exemplu, o analiză recentă scoate la iveală faptul că ne-am însușit mai repede elemente de bază ale educației financiare, din cauza condițiilor economice vitrege.

Tot răul spre bine. Inflația ne învață să fim mai atenți cu banii noștri

Practic, aflându-ne într-o astfel de situație, nu am avut de ales și am început să fim mai atenți cu bugetele noastre, exact cum ne sfătuiau analiștii economici încă dinainte de a izbucni această criză a inflației.

Conform unei analize Limitless Agency, piața de ecommerce a crescut în 2022, însă modest, cu doar 15-20%, ceea ce înseamnă că românii sunt mai cumpătați, nu mai aruncă cu banii și își analizează bine deciziile de a achiziționa sau nu anumite bunuri.

Inflația și-a spus cuvântul în 2022, în numeroase industrii, dar în special în ecommerce, care, deși are un potențial enorm de creștere a crescut cu doar 10%-15%. Prin comparație, în 2020 piața de ecommerce a crescut cu 30%. Desigur, ecommerce-ul românesc va continua să crească, având în vedere că doar jumătate dintre români cu acces la Internet obișnuiesc să comande online, însă procesul de creștere va fi mai lent, mai ales în eventualitatea unei crize economice.

Pe lângă situația actuală, cu prețuri majorate, care îi determină pe români să cumpere doar produse de care au nevoie, concurența pe piață este din ce în ce mai strânsă, fiind înființate tot mai multe magazine online”, explică Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.