04 iul. 2023 | 22:22

Concedieri masive, oameni dați afară „pe capete”: e mai rău ca-n 2008, mulți vor rămâne șomeri

BANI ȘI CURS VALUTAR
Share
Concedieri masive, oameni dați afară

Perspectivele pieței muncii sunt umbrite de actualele probleme economice pe care țările le înfruntă, indiferent că vorbim despre Europa sau Statele Unite ale Americii.

Pe fondul dificultăților economice generate de război, de inflație, de criza energetică și de cea bancară, a dobânzilor uriașe, bugetele statelor se află sub o presiune aproape fără precedent, majoritatea scăldându-se în deficite, la fel ca țara noastră.

Pe măsură ce economia pare să pedaleze în gol, atât pe plan intern, cât și internațional, analiștii vin cu un avertisment dur cu privire la stabilitatea locurilor de muncă. E posibil ca mulți oameni să rămână fără serviciu în perioada următoare.

În rândul companiilor se simte deja o dorință a managerilor de a-și gestiona mult mai prudent și eficient banii, preferând reducerea de bugete, mai ales de bugete salariale.

Numeroase companii de la nivel global au înghețat angajările noi și reduc chiar și din actualele echipe, bazându-se pe eficiența unor echipe mai mici, dar mai atent construite. E un fenomen internațional care ar putea să ne lase fără pâinea de la gură, iar în rândul IT-iștilor deja se simte acut această problemă.

Spune-mi în ce domeniu lucrezi, ca să-ți spun dacă vei rămâne șomer

Nenumărați giganți ai planetei din sectorul IT au decis să apeleze la concedieri în masă în ultimele luni, iar analiștii anticipează că fenomenul va continua și-n perioada următoare, riscând să se extindă și la alte sectoare de activitate ce acum par a fi la adăpost de astfel de situații dramatice pentru angajați, în primul rând.

O analiză a celor de la Reuters arată că ar trebui să ne așteptăm la concedieri din partea companiilor prezente pe piața europeană chiar din prima lună a anului viitor.

Jurnaliștii vorbesc despre șanse mari ca industria auto europeană să fie vizată de aceste concedieri masive, prin urmare, persoanele ce muncesc pentru giganți auto locali, în diferite țări europene, se pot confrunta cu pericolul de a rămâne șomeri din 2024.