22 aug. 2023 | 23:15

Codul Rutier se schimbă în România. Acești șoferi vor rămâne fără permise de conducere

ACTUALITATE
Codul Rutier se schimbă în România. Acești șoferi vor rămâne fără permise de conducere

Codul Rutier ar putea să se modifice, conform unei propuneri făcute de senatorul Robert Cazanciuc, adoptată de Senat și aflată în dezbatere la Camera Deputaților. Mai exact, el dorește să fie introdusă legea conform căreia șoferii care ucid pe șosele să nu poate redobândi permisul de conducere timp de 5 ani după perioada de detenție. 

Se schimbă Codul Rutier. Cine rămâne fără permis

Propunerea vine după cazul care a șocat România, unde tânăr a ucis două persoane, după ce a condus sub influența drogurilor.

Senatorul Robert Cazanciuc a vorbit despre inițiativă legislativă care propune modificarea Codului Rutier în sensul în care șoferii care fac accident din care rezultă decesul unor persoane să nu poată să își recupereze permisul de conducere pentru cinci ani, un interval de 10 ori mai mare față de cum este acum legea.

Social-democratul spune că proiectul de lege a fost adoptat de Senat în luna martie și momente se află în dezbatere la Camera Deputaților. 

Cazanciuc a precizat că propunerea vine în completarea Legii Anastasia, care spune că șoferii care se urcă la volan băuți sau drogați și omoară pe cineva într-un accident rutier, nu mai beneficiază de suspendarea executării pedepsei.

„5 ani fără permis auto. De 10 ori mai mare perioada, faţă de textul în vigoare, în care şoferii care ucid pe şosele nu pot redobândi permisul de conducere, după împlinirea pedepsei la care sunt condamnaţi.

Este propunerea mea de modificare a Codului Rutier, adoptată de Senat în martie (Legea de aprobare a OUG 11/2023) şi aflată la dezbatere finală în Camera Deputaţilor”, a scris Robert Cazanciuc, luni pe Facebook.

Măsura din Codul Rutier menită să reducă decesele cauzate de accidente rutiere

Senatorul a mai spus că se dorește reducerea numărului de decese din cauza accidentelor rutiere.

„Dura lex sed lex. Nu intenţionez restrângerea unor drepturi, ci reducerea numărului de morţi pe drumurile publice.

Şi nu pentru a da bine într-o statistică şi aşa neagră a Europei, în care România îşi menţine, al şaselea an la rând, locul 1 la numărul de decese în accidentele rutiere. Şi nici pentru că opinia publică este indignată de tragediile ce se petrec pe şosele.

Ci mai ales pentru dreptul la viaţă al sufletelor nevinovate care îşi găsesc sfârşitul din cauza unor şoferi inconştienţi sau teribilişti.

Tragediile la care românii asistă ar trebui să ne facă mai responsabili, iar dacă pe şoferi nu, măcar pe noi, parlamentarii, cei chemaţi să facă legea, pentru a diminua masacrul de pe şosele”, a mai explicat Cazanciuc.