19 iun. 2023 | 20:25

Citroen știe ce vrea de la modelul său electric: cu cine se luptă noul E-C3

ACTUALITATE
Citroen știe ce vrea de la modelul său electric: cu cine se luptă noul E-C3

E-C3 este răspunsul Citroen la vehiculele electrice low-cost pe care mărcile chineze precum MG și BYD le exportă în Europa.

Următoarea generație de cel mai bine vândut hatchback C3 de la Citroen va fi un model complet electric construit în Europa, care se va vinde cu mai puțin de 25.000 de euro, a declarat Thierry Koskas, noul CEO al mărcii.

Modelul, care se va numi e-C3, va avea pantofi mari de umplut, a spus Koskas, care l-a înlocuit pe Vincent Cobee în luna februarie. Actualul C3 reprezintă 30% din vânzările Citroen în Europa, chiar dacă are șapte ani și se bazează pe o platformă PSA Group mai veche decât restul gamei de mașini mici a Stellantis.

„Este absolut remarcabil cum s-au menținut vânzările [ale C3]”, a spus Koskas jurnaliștilor săptămâna aceasta, la sediul francez al mamălui Citroen, Stellantis, din Velizy, la vest de Paris.

Koskas a recunoscut amenințarea din partea mărcilor chineze, cum ar fi marca SAIC MG și BYD, care exportă vehicule electrice cu costuri reduse în Europa. „Au produse foarte competitive”, a spus el, adăugând că Citroen va face față provocării. „Răspunsul nostru este e-C3”, a spus el.

Koskas a descris e-C3 ca un „hatchback mic cu elemente SUV”, dar a spus că nu ar trebui considerat un adevărat crossover sau SUV. Alte mașini și mașini mici au adoptat o filozofie de design similară, inclusiv mașina Toyota Aygo X și mașina mică Dacia Sandero Stepway.

Actualul C3 este construit în Trnava, Slovacia; generațiile anterioare, începând din 2002, au fost construite în Poissy, Franța.

Competiție pentru Dacia Spring

Citroen construiește deja un model C3 electric la preț redus ca parte a programului său Smart Car pentru India și alte piețe în curs de dezvoltare și emergente.

E-C3 pentru acele regiuni a început producția în ianuarie în Chennai, India, la o fabrică deținută în comun de Stellantis și CK Birla. Este vândut în principal cu motoare pe benzină și folosește o platformă care a fost dezvoltată cu Tata Consulting. Acest model are o autonomie de 320 km de la o baterie de 29 de kilowați-oră.

E-C3 european va fi dezvăluit în această toamnă și va fi pus în vânzare în 2024, a spus Koskas. El a refuzat să dezvăluie mai multe detalii despre mașină, inclusiv autonomie și motor.

Bateria lui e-C3 va oferi o autonomie de 300 km și va fi probabil fabricată în China, au declarat trei surse familiare cu problema pentru Reuters.

Koskas a spus că viitorul e-C3 pentru Europa va fi o ofertă „unica”, ca un vehicul electric mic „complet echipat” construit în Europa pentru mai puțin de 25.000 de euro. Există câteva mini-mașini complet electrice care se vând cu mai puțin, notând Dacia Spring construită în China și vechiul Volkswagen e-Up, dar C3 ar fi mașina complet electrică la cel mai mic preț.

Alte vehicule electrice mici Stellantis, cum ar fi Peugeot 208 și Opel Corsa, pornesc la mijlocul intervalului de 30.000 de euro.

„Astăzi, nu există un echivalent pe piață”, a spus Koskas. El a spus că Noul e-C3 va continua tradiția mașinilor mici accesibile și populare de la Citroen, inclusiv modelele 2CV, AX, Visa și Saxo din anii trecuți.

Cu toate acestea, este de așteptat să se confrunte cu concurența Renault 5 construit în Franța, care urmează să fie lansat mai târziu în 2024, și VW ID2, care va fi construit în Spania și va ajunge pe piață până în 2026. Variantele pentru alte mărci ale Grupului VW sunt planificat.

Până în aprilie, actualul C3 se afla pe locul șase pe segmentul mașinilor mici din Europa, cu 44.696 de vânzări, potrivit cifrelor Dataforce. Vânzările au scăzut cu 6,4% comparativ cu aceeași perioadă din 2022.