19 mai 2023 | 13:25

Cele mai interesante SUV-uri în funcție de marcă: de la BMW la Mercedes și Tesla

ACTUALITATE
Cele mai interesante SUV-uri în funcție de marcă: de la BMW la Mercedes și Tesla

SUV-urile sunt unul dintre cele mai profitabile segmente ale pieței auto și, ca urmare, aproape fiecare producător are acum cel puțin unul în gama lor.

Asta înseamnă că concurența este mai acerbă decât oricând, cumpărătorii cerând spațiul și confortul unui SUV tradițional, dar manierele rutiere și confortul unei mașini de pasageri. Obținerea echilibrului potrivit între caracterul practic de camion și manevrabilitate asemănătoare mașinii nu este o sarcină ușoară, dar actuala generație de SUV-uri și crossover-uri de pe piață sunt mai abil ca niciodată să le realizeze pe ambele.

Se poate spune că ingredientul cheie în formula unui SUV câștigător este caracterul – cu atât de multe modele pe piață, este ușor să te pierzi în mulțime.

Adăugarea de motoare ridicole sau a capacității pentru toate terenurile pregătite pentru trasee este o modalitate de a face acest lucru, dar pur și simplu oferind cel mai bun raport calitate-preț din clasă este o modalitate la fel de bună de a ieși în evidență.

Având în vedere acest lucru, aceste modele reprezintă tot ce este mai bun pe care fiecare dintre marii producători îl are de oferit.

ford bronco

Ford Bronco

Reînvierea unui clasic emblematic pentru piața auto modernă este întotdeauna o sarcină dificilă, dar Ford a primit formula potrivită pentru Bronco, care a fost relansat în 2021. Ford a împachetat o mulțime de conforturi de zi cu zi și toată tehnologia la care te-ai aștepta de la un SUV modern, dar fără a compromite natura sa pregătită pentru drumeții.

Stilul său este, de asemenea, lăudabil, deoarece Ford a reușit să treacă linia între încorporarea unui design de inspirație retro, fără a-l face să se simtă ca o pastișă a clasicului Bronco. Acesta este foarte mult un SUV modern într-un pachet retro funky, iar cumpărătorii nu se pot sătura de el. Chiar și cu penuria lanțului de aprovizionare care începe să se atenueze, Ford are încă un număr uriaș de comenzi Bronco neîndeplinite, iar în ianuarie 2023, producătorul auto a recurs să ofere clienților aflați pe lista de așteptare o reducere de 2.500 USD dacă își schimbau comanda la un model mai puțin solicitat.

bmw 1

BMW X5 M

În timp ce XM-ul recent dezvăluit servește drept vârf de gamă pentru linia de SUV-uri a BMW, designul său divizibil și prețul de pornire uriaș îl împiedică să câștige titlul de cel mai bun SUV al mărcii bavareze. În schimb, această onoare îi revine lui X5 M, care a cunoscut o reîmprospătare a stilului de mijloc pentru anul model 2024, care, din fericire, nu este nici pe departe la fel de polarizant ca XM. Câștigă și un sistem hibrid de 48 de volți, dar puterea sa de ieșire rămâne aceeași, la 617 cai putere. Adică cu doar 27 de cai mai puțin decât XM.

În interior, vei găsi toate luxurile obișnuite BMW, cu o listă lungă de opțiuni pentru a adăuga lucruri precum masajul scaunelor din față și pielea de pluș. Cu toate capacitățile sale de performanță, acesta este încă un X5, așa că există mult spațiu pentru picioare atât pe scaunele din față, cât și pe cele din spate și suficient spațiu de încărcare pentru a transporta cu ușurință bagajele pentru o familie.

mazda

Mazda CX-90

Nou pentru anul model 2024, Mazda CX-90 face o treabă excelentă de a înlocui CX-9, cel mai mare SUV anterior din gama producătorului auto japonez. Cel mai mare punct de vânzare este că se simte mai distractiv de condus decât alte SUV-uri cu trei rânduri de mărimea sa, cu un motor cu șase în linie care este mai mult decât fericit să testeze limitele intervalului său de turații, mai ales în modul Sport. În echipamentele de top, mașina se simte, de asemenea, surprinzător de luxoasă în interior, cu piele Nappa și microsuede împodobind scaunele și, respectiv, bordul de bord.

Tracțiunea integrală vine ca standard, sporind aderența în condiții mai reci și umede și încurajându-te să iei virajele cu viteză mai mare. Nu este cea mai încăpătoare mașină din segmentul său, mai ales pe al treilea rând, iar alți rivali oferă un preț de pornire mai mic sau o economie de combustibil mai bună.

audi rs q8

Audi RS Q8

Audi RS Q8 se află într-un loc ciudat de pe piață, deoarece se bazează pe aceeași platformă ca și Lamborghini Urus, dar este mai ieftin și puțin mai lent. De asemenea, prezintă râvnita denumire „RS” de la Audi, fiind doar al doilea SUV care face acest lucru și plasându-l printre regalitatea mașinilor Q precum RS6 Avant și RS7. Acestea fiind spuse, este și un SUV, iar dacă nu ești preocupat de caracterul practic, R8 oferă o experiență de supercar mai tradițională. Cu atât de multe comparații de făcut, te-ai aștepta să rateze marca în cel puțin un aspect, dar nu este așa.

Nu se simte ca un Urus și, de fapt, în multe privințe, este, fără îndoială, un raport calitate-preț mai bun decât vărul său marca Lamborghini. Este la înălțimea numelui „RS”, simțindu-se la fel de interesant de condus ca și RS6 Avant și RS7 când l-am testat în Spania. Cu toate acestea, este încă un SUV practic, cu suficient spațiu pentru cap și picioare în spate pentru a așeza confortabil doi adulți. S-ar putea să nu aibă puterea vedetă de care se bucură alte super-SUV-uri din natura sa, dar într-adevăr, acesta este singurul dezavantaj al acestei mașini, altfel excelentă.

mercedes g63

Mercedes-Benz G63 AMG

SUV-urile de lux nu devin mult mai ostentative decât Mercedes-Benz G-Wagon, reglat pentru AMG, care împachetează mai mulți cai sub capotă decât ar putea avea nevoie în mod realist de orice șofer. 577 dintre ele, mai exact. Nu există nicio justificare sensibilă pentru cumpărarea unuia – SUV-urile off-road mai ieftine vor fi la fel de capabile și există o mulțime de alte mașini de lux care oferă un raport calitate-preț mai bun. Dar toate acestea ies pe geam când conduci un G63 AMG.

În interior, vei găsi o cabină luxoasă, tipică pentru Benz-urile de ultimă generație, cu două ecrane de 12,3 inchi care oferă o notă futuristă a ceea ce de altfel ar fi un SUV cu aspect tradițional. Deloc surprinzător, potrivirea și finisajul sunt excelente, Mercedes-Benz ajustând fiecare detaliu. Cabina nu este chiar atât de încăpătoare pe cât te-ai aștepta să fie din exterior, iar cu motorul său biturbo V8, economia de combustibil este previzibilă groaznică. Chestia este că nimic din toate astea nu contează – acesta este un SUV pe care îl cumperi pentru că nu seamănă cu orice altceva pe drum.

tesla model x

Tesla Model X

SUV-ul original al Tesla este încă cel mai bun al său, deși în aprilie 2023, producătorul auto și-a crescut prețurile, astfel încât cel mai ieftin Model X este acum periculos de aproape de șase cifre. Mașina cu specificații de bază costă acum 97.490 USD, în timp ce Model X Plaid costă cel puțin 107.490 USD. Cifrele de performanță pentru SUV rămân neschimbate, Plaid cu specificații superioare putând să se lanseze de la oprire la 100 km/oră în doar 2,5 secunde.

Există multe de plăcut la Model X, nu în ultimul rând interiorul său, care este plin cu o mulțime obișnuită de caracteristici și extra ascunse ale Tesla. Ușile cu aripi de șoim adaugă, de asemenea, un strat de dramatism la intrarea și ieșirea din mașină și rămân unice în segment. Piața SUV-urilor electrice se extinde rapid, cu mari jucători din industrie și nou-veniți deopotrivă, toți care doresc să profite.

vw id4

ID VW.4

Cel mai bine vândut SUV electric de la Volkswagen face tot ce te aștepți și nimic mai mult. O mulțime de vehicule electrice sunt dornice să spună cât de diferite sunt de mașinile pe benzină. , dar ID.4 nu face nimic din toate astea. Sigur, alți rivali pot merge mai departe cu o încărcare sau se pot lăuda cu cifre de performanță mai bune, dar un număr semnificativ de șoferi nu vor fi impresionați.

În schimb, le va păsa cât de familiară este mașina, cât de ușor este să conduci și cât de practic este să trăiești. Mașina oferă pe toate fronturile, cu mult spațiu pentru pasageri și marfă, o cabină confortabilă, dar niciodată strălucitoare și un preț de pornire care nu este departe de mulți dintre rivalii săi pe benzină. Poate că nu este cel mai inovator EV, dar nu trebuie să fie. Este doar un Volkswagen obișnuit, dar unul electric.