Cea mai mare bancă din România ”își oprește” aplicațiile de mobil pentru 4 zile. Anunțul Banca Transilvania care te afectează în mod direct
Banca Transilvania se pregătește pentru implementarea unui proiect de anvergură pe partea infrastructurii IT. Din păcate, actualizarea va pune pe butuci posibilitatea efectuării majorității operațiunilor cu care sunt obișnuiți clienții băncii.
În perioada 30 decembrie 2023 – 2 ianuarie 2024, dacă ești client Banca Transilvania, trebuie să știi că aplicațiile de mobil ale băncii vor deveni majoritar nefuncționale. Deși vei putea să plătești cu telefonul la comercianți prin BT Pay, nu vei putea efectua transferuri nici măcar către propriile conturi, cu atât mai puțin către conturi terțe. Practic, dacă trebuie să plătești o factură online și obișnuiai să o faci prin transfer bancar, va fi imposibil.
Banca Transilvania ”pune piedică” clienților de Revelion
Este foarte important de reținut că nu vei întâmpina probleme, cel puțin conform declarațiilor BT, în a-ți accesa banii din cont, în a face plăți cu cardul sau a extrage bani de la bancomate. Orice altă operațiune va fi însă nefuncțională între 30 decembrie 2023 la ora 16:00 și 2 ianuarie 2024 la ora 12:00. Scuza oficială este simplă, ”Banca își upgradează sistemele informatice pentru perfecționarea serviciilor”.
În mod regretabil, o astfel de întrerupere a serviciilor poate isca numeroase probleme pentru clienții bănci, mai ales că vorbim de Banca Transilvania, cea mai mare instituție bancară din țara noastră după numărul de clienți și valoarea a activelor. Nu ajută nici faptul că în preajma trecerii dintre ani, activitatea offline și online este semnificativ mai intensă. Soluția propusă de oficialii BT este să-ți faci rezerve de bani.
Ce merge și ce nu merge la Banca Transilvania între 30 decembrie și 2 ianuarie
După cum se arată pe pagina web de suport tehnic construită în jurul acestui anunț, ”Cardurile BT vor funcționa pentru plăți la comercianți și retrageri de numerar. Aplicația BT Pay va funcționa pentru plăți la comercianți.”
”Vă recomandăm să vă asigurați că aveți bani pe card pentru cumpărături în perioada 30 decembrie – 2 ianuarie.
Nu funcționează în perioada menționată transferurile între conturile proprii/alte conturi, schimbul valutar și constituirea/desființarea de depozite, în nicio aplicație: BT Pay, BT24, NeoBT și BT Go”, se mai arată în același comunicat.