Ce sunt „călătoriile din răzbunare” și de ce le fac numeroși turiști. „Nu există nicio îndoială”
Numeroși turiști merg în așa-numitele „călătorii de răzbunare”, iar șeful celui mai mare grup hotelier irlandez, Dalata, este de părere că această tendință ar putea fi o schimbare permanentă.
Ce sunt așa-numitele „călătorii de răzbunare”
„Călătoriile de răzbunare”, cum le-a numit Reuters, sunt acele călătorii pe care turiștii le fac cu prioritate, după pandemia de coronavirus în care au fost nevoiți să stea acasă. Aceștia strâng bani pentru vacanță în loc că îi cheltuie pentru diverse bunuri.
Conform directorului general al Dalata, Dermot Crowley, această tendință a oamenilor de a prioritiza călătoriile ar putea fi o schimbare permanentă în obiceiurile de cheltuieli ale consumatorilor.
Compania Dalata, ce operează mărcile Maldron și Clayton și administrează 19 hoteluri în Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, a raportat un salt de 24% de la an la an în profitul de bază ajustat în primul semestru, la 103 milioane de euro, și a declarat că nu a văzut niciun semn de încetinire a cererii de camere.
„Cu siguranță, cu 2, 3, 4 ani înainte de COVID, oamenii în vârstă de 20 de ani ar fi prioritizat călătoriile și experiențele în detrimentul achiziționării de lucruri. Această tendință începuse deja și pare să se fi extins acum la o populație mai largă.
Nu există nicio îndoială că o mare parte din acest lucru este legat de post-COVID, dar cu cât durează mai mult, cu atât te gândești mai mult că, ei bine, ar putea fi de fapt o schimbare în obiceiurile de călătorie ale oamenilor.”, a declarat directorul general Dermot Crowley, potrivit Reuters.
Tendințele referitoare la călătoriile de afaceri
De asemenea, Dermot Crowley a spus că a fost observată o schimbare de durată în ceea ce privește rezervările corporative, unde oamenii fac mai puține călătorii, dar rămân mai mult timp.
El a precizat că marile multinaționale din Irlanda cheltuiesc mult mai puțin pe călătoriile de afaceri în prezent decât înainte de pandemia de coronavirus.
Compania Dalata a transmis că venitul pe cameră disponibilă (RevPAR) – o măsură cheie a performanței a unui hotel, se așteaptă să fie cu 5% mai mare de la an la an în lunile cheie iulie și august, în urma unei creșteri de 23% în prima jumătate a anului.