Ce mașini s-au vândut cel mai bine prin programele Rabla Clasic și Rabla Plus. Tesla e pe locul 2
Românii care aleg să își cumpere o mașină prin programele Rabla Clasic și Plus preferă brandul Dacia. S-au vândut 6.594 de bucăți prin Rabla Plus și 23.910 prin Rabla Clasic, conform datelor transmise de Asociația Constructorilor de Automobile din România.
Dacia, în topul preferințelor românilor care își cumpără mașini prin Rabla
Românii care au accesat programul Rabla Plus și-au cumpărat și Tesla, acesta fiind în topul brandurilor preferate, cu 1.084 de mașini și Volkswagen, cu 989 de mașini, scrie Economedia.
Cât despre Rabla Clasic, top trei preferințe ale românilor include Dacia, cu 23.910 de mașini, Hyundai, cu 6.513 mașini și Toyota, cu 5.604 mașini.
Conform informațiilor transmise de Administrația Fondului pentru Mediu, s-au înscris la producători/dealer auto în cadrul Programului Rabla Clasic 2023 18.399 de persoane fizice.
Până în prezent au fost achiziționate 16.320 de autovehicule noi, iar la producători/dealeri auto s-au înscris 3.345 de persoane fizice. Până acum s-au achiziționat 2.007 autovehicule.
„În cadrul Programului Rabla Plus 2023, s-au înscris la producători dealeri auto 4.225 persoane fizice, până în prezent fiind achiziționate 4.470 autovehicule noi (3.732 pur electrice și 738 hibrid plug-in).
S-au înscris la producători/dealeri auto 2.341 persoane juridice. Până în prezent s-au achiziționat 1.659 autovehicule (1.471 pur electrice și 188 hibrid plug-in)”, potrivit datelor transmise de AFM.
În acest an, programele se desfășoară în două etape: prima organizată în perioada 24 martie – 30 iunie 2023. Bugetul pentru Rabla Clasic 2023 este de 560 de milioane de lei, iar pentru Programul Rabla Plus este de 780 de milioane de lei.
Prima de casare a fost majorată la 7.000 de lei pentru Rabla Clasic, în cazul predării unui autovehicul, și 10.000 de lei pentru 2 autovehicule uzate.