Ce mașini cumpără românii în 2023, pe ce locuri sunt Dacia, Renault, Toyota sau Skoda. S-a schimbat piața auto din România
În România, obiceiul de achiziție al autoturismelor a suferit schimbări majore în primele șapte luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Tot mai mulți români fac un efort financiar semnificativ de a se orienta către mașini noi, fie ele și mai ieftine.
Cu nu mai puțin de 20% au scăzut înmatriculările de autoturisme second-hand în primele șapte luni ale anului curent în România, față de 2022. Pe de altă parte, cu 23,2% au crescut înmatriculările de autoturisme noi, de la 70.811 unități până la 87.275 de unități, după cum se arată în datele publicate la mijlocul acestei săptămâni de ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România).
Cum arată piața auto din România, ce se vinde
Pe primele șapte luni din 2023, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 149.298 unități, în scădere cu 19,5% față de perioada similară din 2022, respectiv 185.265 unități.
În ceea ce privește preferințele românilor în materie de mașini noi, în perioada ianuarie – iulie 2023, acestea sunt brandurile care au făcut cele mai multe vânzări:
DACIA = 28.896 unități
RENAULT = 6.605 unități
TOYOTA = 6.133 unități
SKODA = 6.076 unități
VOLKSWAGEN = 5.771 unității
HYUNDAI = 5.554 unități
FORD = 4.137 unități
MERCEDES = 2.818 unități
SUZUKI = 2.715 unități
BMW = 2.676 unități
Dacă ne uităm doar la luna iulie, înmatriculările de autoturisme noi din România au crescut cu 12,65% comparativ cu iulie 2022, până la un volum de 13.640 de unități. În materie de second-hand, scăderea din iulie în iulie a fost de 10%, până la 25.855 de unități.