25 mai 2023 | 10:12

Când va fi gata metroul din Cluj-Napoca. Contractul de execuție pentru prima parte, semnat

ULTIMA ORĂ
Când va fi gata metroul din Cluj-Napoca. Contractul de execuție pentru prima parte, semnat

Contractul de execuție pentru prima parte a metroului din Cluj-Napoca va fi semnat, joi, în prezenţa prim-ministrului Nicolae Ciucă şi a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi a celui de Interne, Lucian Bode.

Când va fi gata metroul din Cluj-Napoca

După semnarea contractului în valoare de aproape nouă miliarde lei pentru magistrala de metrou M1 din Cluj-Napoca, lucrările vor intra în linie dreaptă.

Primarul orașului, Emil Boc, a estimat că lucrările vor fi încheiate în anul 2031 și că trenurile vor putea transporta între 15.000 şi 20.000 pasageri. Magistrala M1 va avea 19 stații, pe un traseu de 21 de kilometri.

Când se va putea circula cu metroul până la Aeroportul Otopeni

La începutul lunii, directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, a anunțat că circulația cu metroul până la Aeroportul Otopeni va fi posibilă din anul 2027, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut precizări.

„Tot ce ţine de M6, prima secţiune, probabil undeva în luna iunie se va da ordinul de începere de lucrări, execuţia efectivă, fiindcă s-a încheiat partea de proiectare, deci undeva în luna iunie vom avea partea de execuţie pe primul tronson, cel care este finanţat, astăzi când vorbim, din POIM şi va fi fazat pe POT.

Eu sper ca tot ceea ce am încercat de un an de zile, şi anume transferul acestei secţiuni de pe POIM sau POT pe PNRR, să se şi întâmple şi semnalele sunt pozitive şi la ultima şedinţă de Guvern domnul ministru Boloş m-a asigurat că una din schimbările deja acceptate de Comisia Europeană în PNRR este acest schimb între M4 şi M6”, a explicat ministrul Transporturilor.

„Al doilea tronson. Are o durată, acest contract, de 48 de luni. De asemenea, tot şase staţii, ca şi primul primul tronson şi care va lega staţia Tokyo de Aeroportul Otopeni. Eu consider că o capitală şi noi considerăm că o capitală europeană, aşa cum este Bucureştiul, nu poate să nu aibă o legătură cu oraşul, în speţă cu centrul Bucureştiului, să lipsească de fapt o legătură cu metroul.

De aceea acest proiect îl considerăm extrem de important. Finanţare există pe ambele tronsoane, constructorii şi pe primul tronson şi pe al doilea au experienţa necesară în a face aceste proiecte”, a adăugat oficialul.