BMW vrea să depășească Tesla: producătorul auto investește în mașini pe hidrogen
Producătorul german de automobile încearcă să diversifice dincolo de electricitate în cursa pentru a domina viitorul condusului
BMW pariază pe această tehnologie, deoarece caută să găsească o alternativă la mașinile electrice care funcționează cu baterie – pe fondul luptei pentru detronarea Tesla lui Elon Musk în lupta pentru a conduce viitorul condusului.
Producătorul german de automobile consideră că mașinile pe bază de hidrogen ar putea ajuta patru grupuri mari de șoferi care este puțin probabil să devină electrice.
Acesta intenționează să le comercializeze clienților care nu au încărcare la domiciliu, cum ar fi cei fără garaj sau alee; șoferii care necesită o flexibilitate ridicată sau călătoresc frecvent, pentru care chiar și încărcarea rapidă necesită prea mult timp; cumpărători din climă rece care ucid durata de viață a bateriei; și cei care remorcă sarcini grele.
Mașinile funcționează ca un vehicul electric, deoarece pilele lor de combustie ard hidrogen, care produce doar apă, pentru a genera electricitate care alimentează un motor. Umplute cu hidrogen obținut cu energie solară sau eoliană și sunt la fel de verzi precum poate fi o mașină alimentată cu baterii.
Pentru a demonstra conceptul, BMW a echipat o mică flotă de test de SUV-uri X5 cu o centrală electrică cu hidrogen care poate furniza 170 de cai putere.
Este asociat cu o baterie mică, pentru a aduna puterea de risipă de la frânare și pentru a oferi o accelerație, așa cum se găsește într-o mașină hibridă pe benzină. Împreună, pot livra mai mult de 400 de cai putere și pot atinge 62 de mile pe oră de la oprire în șase secunde.
O minoritate
BMW și Toyota sunt printre o minoritate de mari producători de mașini care continuă să folosească tehnologia ca opțiune, în timp ce industria se străduiește să găsească un răspuns la Musk.
Tesla și-a dovedit din nou acreditările de lider în arena electrică, raportând un număr record de livrări în al doilea trimestru al anului 2023.
Producătorul auto a predat 466.000 de mașini în cele trei luni până în iunie, după ce reducerile de preț au dat roade, depășind așteptările analiștilor de 445.000 de livrări.
Drept urmare, acțiunile au crescut cu 6,9% pe Wall Street, evaluând afacerea la 877 de miliarde de dolari, mai mare decât următoarele nouă companii mari la un loc.
Concurenții europeni au fost lăsați să ajungă din urmă, iar BMW consideră hidrogenul ca pe o modalitate utilă de a ieși în evidență.
„Punerea tuturor ouălor într-un singur coș nu este ceea ce trebuie făcut”, spune Jürgen Guldner, director general de program pentru hidrogen la BMW.
„Sectorul transporturilor poate plăti un preț mai mare pentru hidrogen ca și combustibil pentru a înlocui motorina decât, de exemplu, o fabrică de oțel”, spune el.
„Această fabrică de oțel înlocuiește fie cărbunele, fie gazul. Deci, sectorul transporturilor poate fi de fapt catalizatorul pentru a începe o economie cu hidrogen, deoarece pot plăti un preț mai mare la început, plus cantitatea de hidrogen necesară pentru sectorul transporturilor față de ceea ce are nevoie industria grea este mai mică.”