BMW știe ce vrea de la mașinile electrice: ce strategie au abordat nemții
BMW se așteaptă ca 50% din vânzările sale să fie vehicule electrice înainte de 2030.
Până în 2025, o pătrime din vânzări va fi complet electrică, a spus producătorul de automobile, crescând la o treime până în 2026 – un salt ambițios față de raportul de 1 din 11 observat anul trecut.
După dublarea vânzărilor de mașini BMW și Mini alimentate numai cu baterie anul trecut, BMW a spus că vânzările de vehicule complet electrice vor reprezenta probabil 15% din totalul livrărilor în acest an, în creștere de la 9%.
BMW se așteaptă ca modelele complet electrice să reprezinte cel puțin 20% din vânzările totale până în 2024 și 50% „cu mult înainte de 2030”.
Producătorul de automobile a confirmat miercuri rezultatele preliminare pentru 2022 care au fost publicate săptămâna trecută, inclusiv o marjă de 8,6 la sută în afacerile auto asupra câștigurilor înainte de dobânzi și impozite de 10,6 miliarde de euro și un flux de numerar de 11,1 miliarde de euro.
BMW prognozează o marjă de 8% până la 10% pentru segmentul său auto în 2023, în creștere față de ținta de 7% la 9% de anul trecut, deoarece vânzările celor mai scumpe vehicule, cum ar fi Seria 7, au compensat prețurile mai slabe pentru modelele de lux entry-level.
Compania se așteaptă la o cerere stabilă pe piețele premium în 2023, în ciuda inflației și a ratelor dobânzilor în creștere.
BMW a spus că livrările globale vor crește probabil ușor după o scădere de 4,8% anul trecut din cauza întreruperilor lanțului de aprovizionare, deși se așteaptă ca piețele globale să se răcească. Acesta a indicat că prețurile pentru mașinile noi și second-hand se vor stabili după creșterile din 2022.
Totuși, BMW se așteaptă la o creștere în intervalul procentual de „cifre medii cu două cifre” pentru modelele sale Seria 7 și Rolls-Royce.
Puterea hidrogenului
Zipse a spus că și-ar putea imagina și un vehicul alimentat cu hidrogen care va intra în producție până la jumătatea deceniului.
Cheia pentru realizarea acestui lucru este extinderea rețelei de alimentare cu hidrogen, care a fost în principal în mâinile industriei de transport de vehicule grele.
„Vedem vehiculele electrice cu hidrogen ca o completare semnificativă a mobilității electrice, chiar și cu ceva decalaj de timp”, a declarat Zipse.
BMW este unul dintre cei mai proeminenți susținători printre producătorii de automobile a tehnologiei cu celule de combustibil cu hidrogen, ca opțiune demnă, alături de mașinile alimentate cu baterii.
Vehiculul de testare cu hidrogen BMW iX5, cu o autonomie de 500 km și o capacitate de realimentare în trei până la patru minute, a fost testat în diferite țări, a spus BMW.
Vânzări directe
Zipse a spus că BMW va face din vânzările directe către clienți o parte cheie a viitorului său model de vânzări și intenționează să vândă marca BMW în Europa direct din 2026.
Compania a testat deja așa-numitul model de vânzări de agenție ca proiect pilot în Africa de Sud și în China pentru Mini și va începe vânzările directe de Mini în Europa anul viitor, a spus Zipse.