12 oct. 2023 | 16:25

BMW pregăteșe un nou model electric: iX2, o actualizare adevărată

ACTUALITATE
BMW pregăteșe un nou model electric: iX2, o actualizare adevărată

A doua generație X2 este semnificativ mai mare decât prima generație pentru a-l îndepărta de X1.

Crossover-ul X2 de a doua generație al BMW este semnificativ mai mare decât prima generație care îl distanță de X1. De asemenea, capătă o siluetă coupe mai pronunțată și adaugă o variantă complet electrică numită iX2.

X2 va debuta la Japan Mobility Show de la Tokyo pe 26 octombrie. Lansarea pe piață atât a X2, cât și a iX2 începe în martie 2024.

La 4.554 mm, X2 este cu 194 mm mai lung decât modelul anterior. De asemenea, este cu 21 mm mai lat și cu 64 mm mai înalt.

Varianta iX2 complet electrică are o autonomie de la 417 la 449 km în ciclul WLTP.

Citește și BMW nu este de acord cu Uniunea Europeană: Ce avertisment lansează gigantul german

Este alimentat de două motoare pe puntea față și pe spate, care împreună generează o putere de sistem de 230 kW/313 CP și un cuplu de 494 de newtoni metri.

iX2 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde. Viteza maximă este de 180 km/h.

Motorul cu ardere și versiunile electrice vor fi construite pe o singură linie de asamblare la fabrica BMW din Regensburg, Germania.

Mare și îndrăzneț

X2 se sprijină pe stilul său asemănător coupe-ului, cu un capăt frontal vertical, capotă lungă, stâlpi A înclinați, acoperiș înclinat și trapă spate inclinată. Cu o linie de centură mai înaltă, cel mai recent X2 adoptă un stil similar cu crossover-urile X4 și X6 mai mari.

Mânerele ușilor sunt la același nivel cu corpul.

Upfront este o versiune reproiectată a grilei de rinichi semnătură a BMW. Cele două elemente de grilă conectate formează un contur aproape hexagonal, amintind de designul frontal al modelelor X4 și X6. Un surround 3D evidențiază conturul grilei, iar iluminarea opțională aduce strălucire după întuneric.

Citește și BMW continuă să investească în modele electrice: Când apare primul M3 electric

Unitățile farurilor se extind în pasajele roților. Două unități LED verticale cu formă de săgeată includ luminile de conducere pe timp de zi și indicatoarele de semnalizare.

Priza de aer inferioară se extinde în părțile laterale ale capătului frontal. Este flancat pe ambele părți de incrustații în formă de aripi.

Designul luminii din spate primește o actualizare, farurile spate fiind împărțite în două secțiuni și extinzându-se în flancurile mașinii și hayonului. Elementele LED pentru luminile din spate și semnalizatoarele de direcție indică spre exterior sub formă de săgeată, reluând designul farurilor.

Tehnologie nouă

Noul X2 facilitează conducerea cu ajutorul tehnologiilor de asistență pentru șofer și parcare.

Carlinga este ancorată de un afișaj curbat, care îmbină un grup de instrumente de 10,25 inchi și un afișaj central de informații de 10,7 inchi.

Ecranul rulează sistemul de infotainment BMW iDrive 9 cu cel mai nou sistem de operare al producătorului auto, care are un ecran de pornire reproiectat și o structură de meniu asemănătoare smartphone-ului.

Cea mai recentă versiune a sistemului disponibil Parking Assistant Plus face parcarea mai puțin complicată. În loc să folosească doar alte vehicule ca ghid pentru a-l ajuta să aleagă un loc de parcare și să îndrepte vehiculul, sistemul ia în considerare distanța de la bordură pentru mai multă precizie, a spus BMW.

Citește și BMW renunță la o taxă controversată: De ce dă înapoi constructorul german

BMW a lansat crossover-ul lifestyle în 2018, îndreptându-l către cumpărători activi, mai tineri.