BMW nu este de acord cu Uniunea Europeană: Ce avertisment lansează gigantul german
CFO BMW Mertl a spus că reacția Chinei asupra anchetei ar putea fi „mai mare decât ne-am imaginat”.
Ancheta UE
BMW a avertizat că producătorii auto occidentali se confruntă cu o reacție potențială mare din partea Beijingului, ca urmare a investigației Uniunii Europene privind subvențiile pentru vehiculele electrice fabricate din China exportate în Europa.
Ancheta, care ar putea duce la aplicarea de către UE a tarifelor mari la importurile de vehicule din China, ar putea face mai mult rău decât bine, a spus directorul financiar al BMW, Walter Mertl.
Mertl a spus că ancheta UE va afecta fiecare producător de automobile care își desfășoară afaceri în China, protejând în același timp companiile care nu au vânzări semnificative în China.
„Reacția, ca un bumerang, poate fi mai mare decât ne-am imaginat”, a spus el, referindu-se la potențialele represalii ale Chinei asupra producătorilor auto europeni.
Citește și BMW continuă să investească în modele electrice: Când apare primul M3 electric
BMW a primit o solicitare de informații din partea UE despre SUV-ul său electric iX3, pe care îl exportă în Europa din China. Compania completează în prezent chestionarele pentru sondaj, a declarat Mertl reporterilor.
Chestionarele trebuie să primească răspuns în termen de o săptămână, oferind detalii precum investițiile și capacitățile de producție pentru vehiculele electrice exportate din China, potrivit unui purtător de cuvânt al BMW.
BMW construiește iX3 exclusiv pentru piețele globale din Shenyang, China, și va exporta Mini-uri construite de societatea în comun cu Great Wall Motor începând de anul viitor, lăsându-l vulnerabil la posibile tarife UE la importurile din China, precum și la orice reacții din partea Chinei asupra sa vânzărilor în țară.
Exporturi mari
BMW a exportat între 15.000 și 20.000 de iX3 din China anul trecut.
În timp ce 90% dintre mașinile BMW vândute în China sunt produse la nivel local, unele materiale sunt expediate din Europa în China, a spus Mertl.
China a condamnat ancheta UE, care a început oficial joi, ca fiind neconformă cu regulile Organizației Mondiale a Comerțului și în detrimentul creșterii globale a vânzărilor de vehicule electrice.
China este cea mai mare piață pentru cei trei producători auto de top din Germania – BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen Group.
Citește și BMW renunță la o taxă controversată: De ce dă înapoi constructorul german
Solicitarea UE către BMW se adaugă la dovezi că UE colectează date nu numai de la producătorii chinezi de vehicule electrice precum Nio, BYD și SAIC Motor, ci și de la producătorii de automobile occidentali care produc acolo, deoarece evaluează gradul de sprijin de stat pentru vehiculul electric.
Exporturile Tesla din China sunt, de asemenea, o țintă a anchetei anti-subvenție. În primele șapte luni, Tesla a vândut aproximativ 93.700 de vehicule fabricate în China în Europa de Vest, reprezentând aproximativ 47% din livrările sale totale, potrivit Schmidt Automotive Research.
Următorul cel mai mare exportator de vehicule electrice din China în Europa a fost MG al SAIC, cu aproximativ 57.500 de înmatriculări. Renault, care produce Dacia Spring electrică în China pentru export, nu a spus dacă a fost contactată în legătură cu sondajul.
Vânzările de vehicule electrice pe drumul cel bun
La nivel global, cererea de vehicule BMW se menține, a declarat Mertl, vorbind înaintea rezultatelor companiei din trimestrul trei la începutul lunii viitoare.
Vânzările totale au crescut cu peste 5% în primele nouă luni comparativ cu anul trecut, a spus el.
Întrebat dacă BMW a observat o cerere redusă de vehicule electrice raportată de Grupul VW în ultimele săptămâni, Mertl a spus că firma este pe cale să își atingă obiectivul de 15% vânzări de vehicule electrice pentru anul.
Citește și BMW vrea să schimbe industria auto: Noul parbriz pare scos din filmele SF
Vânzările de vehicule electrice ale BMW la nivel mondial au crescut cu un „procent mare de două cifre” în ultimele trei luni.
Mertl a spus că BMW va putea prezenta „cifre bune” în conformitate cu prognoza sa ridicată pentru o marjă de 9% până la 10,5% pe profit înainte de dobânzi și taxe.
Unele probleme ale lanțului de aprovizionare în logistică și transport au persistat și ar putea continua în următoarele șase luni, a adăugat el.