BMW investește în baterii pentru vehicule electrice: când le găsești în mașini
BMW va începe să producă celule în prima jumătate a anului, cu scopul de a dezvolta celule de baterie suficient de mari pentru a fi testate într-un vehicul înainte de 2025.
BMW a extins un acord cu startup-ul american Solid State pentru a adăuga o licență de cercetare și dezvoltare care îi va permite producătorului auto să înceapă producția de prototipuri de celule cu stare solidă la centrul său de competență pentru fabricarea celulelor din Parsdorf, lângă München, a declarat producătorul auto într-un comunicat.
Producătorul auto va începe să producă celule în prima jumătate a acestui an, cu scopul de a dezvolta celule de baterie suficient de mari pentru a fi testate într-un vehicul înainte de 2025, a declarat Peter Lamp, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare a bateriilor BMW, într-un interviu.
Solid Power are acorduri de dezvoltare atât cu BMW, cât și cu Ford, care sunt și investitori. Dacă tehnologia sa îndeplinește anumite obiective de performanță, ar putea fi luată în considerare pentru contractele de furnizare de automobile.
Ținta este inovația
Solid Power este una dintre zecile de companii care încearcă să atingă „Sfântul Graal” al inovației bateriilor: o baterie cu stare solidă care poate oferi o rază de acțiune mai lungă, timpi de încărcare mai rapid, risc de incendiu redus și costuri mai mici.
Producătorii de automobile și companiile de baterii pariază că pot realiza o astfel de descoperire până la sfârșitul deceniului, dar încă se confruntă cu obstacole abrupte pentru a demonstra că descoperirile de laborator pot fi produse la scară.
„Avem echipe bune pe partea Solid Power, pe partea BMW”, a spus Lamp. „Dacă avansăm separat, nu este aceeași viteză ca și când ne unim forțele.”
Cu sediul în Louisville, Colorado, Solid Power a devenit publică printr-o fuziune inversă în 2021.
Cofondatorul Doug Campbell a demisionat din funcția de CEO în noiembrie, spunând că firma are nevoie de cineva cu mai multă expertiză în producție care să o conducă prin următoarea etapă.
David Jansen, un capitalist de risc care este președinte și președinte al companiei, este CEO interimar în timp ce caută un înlocuitor permanent.
„Suntem bine în acest proces”, a spus Jansen. „Consiliul de conducere este foarte încântat.”