BMW bate palma cu Google: cum vrea să își îmbunătățească serviciile
BMW va integra o parte din sistemul de operare de infotainment Android Automotive de la Google în vehiculele sale.
Alți producători de automobile, cum ar fi Volvo, au ales sistemul cu mai multe caracteristici.
În martie, BMW va integra sistemul de operare de infotainment Android Automotive de la Google în unele dintre vehiculele sale.
BMW urmărește un grup în creștere de producători de automobile care folosesc sistemul de operare Google pentru a furniza aplicații terțe și pentru a aduce mai rapid tehnologii noi vehiculelor sale.
Dar, spre deosebire de unii dintre colegii săi, care se scufundă în adâncul capătului, producătorul auto nu face decât să-și bage degetele în sistemul de operare Android.
Deoarece BMW dorește să creeze și să gestioneze caracteristicile sale la bord, compania va adopta o variantă care îi oferă un control mai mare asupra datelor clienților și îi permite să dezvolte o experiență de infotainment personalizată.
Alți producători de automobile, cum ar fi Volvo și afiliatul său de vehicule electrice Polestar, au ales sistemul de operare Google Automotive Services complet, care preia sistemul de infotainment al vehiculului și oferă servicii Google precum Gmail și Google Maps. Calea BMW este diferită.
„Nu folosim Serviciile Google pentru că nu îndeplinesc cerințele noastre”, a declarat Stephan Durach, vicepreședinte senior BMW Group al unității Connected Company.
De exemplu, Serviciile Google nu se integrează bine cu sistemul de navigație intern al BMW, deoarece sistemul de operare nu are acces la datele vehiculului, a declarat Durach pentru Automotive News la CES 2023.
Protejarea datelor clienților
Durach a spus că permiterea serviciilor Google pe tablourile de bord BMW este o interdicție pentru producătorul de automobile, deoarece ar putea compromite confidențialitatea datelor.
„Întotdeauna vreau să dețin controlul complet asupra datelor clienților”, a spus el. „Dacă doriți să utilizați Asistentul Google pentru a întreba „Cine este președintele Statelor Unite”, trebuie să vă conectați la contul dvs. Google.”
O altă problemă este că serviciile Google nu funcționează pe anumite piețe cheie, cum ar fi China, Coreea și Japonia, a spus Durach, ceea ce face ca varianta de sistem de operare să nu fie practică pentru BMW.
Durach a recunoscut că Google Automotive Services este o opțiune inteligentă pentru noii producători auto, cum ar fi Polestar, care nu au investit deja în sisteme de operare autohtone.
„Dacă începi de la zero și nu ai nimic, este un început bun”, a spus el.
Dar pentru producătorii de automobile mai maturi precum BMW, este mai puțin convingător.
„De ce ar trebui să depun atât de mult efort în reintegrarea lucrurilor pe care le am deja în sistemul meu?” spuse Durach. „Efortul de integrare a Serviciilor Google nu este redus”.
Producătorii de automobile rămân precauți să predea aplicațiile critice către companii de tehnologie care își pot pierde rapid interesul pentru proiecte și pot merge mai departe.
„La finalul zilei, experiența utilizatorului este o parte critică a mărcii dumneavoastră”, a spus Durach. „Nu vreau să dau această parte altui brand”.
Natura efemeră a unor companii de tehnologie îi dă și lui BMW o pauză în predarea cheilor.
„Jucătorii vin și pleacă; acest lucru este valabil și pentru cei foarte mari”, a declarat Christoph Grote, vicepreședinte senior pentru electronică și software BMW Group. „Existăm de 100 de ani. Nu vom paria compania pe ceva care va dura doar încă 10.”