Bani mai puțini pentru rechizite. Cu cât și-au redus părinții bugetele față de anul trecut
Părinții alocă bani mai puțini pentru rechizite în acest an față de anul trecut. Principalele motive pentru reducerea bugetelor invocate de aceștia sunt creșterea prețurilor și scăderea veniturilor disponibile.
Cu cât și-au redus părinții bugetele pentru rechizite
Conform unui studiu realizat de compania Deloitte, bugetul alocat de părinți pentru rechizitele fiecărui copil și alte produse necesare la începutul școlii ar putea să scadă cu 10% faţă de cel de anul trecut.
Această tendință se manifestă în condiţiile în care 31% dintre participanţii la studiu se confruntă cu o deteriorare a situaţiei financiare în comparație cu cea din 2022.
Procentul celor care au declarat că vor cheltui mai mult anul acesta pe produse destinate şcolii a scăzut la 32%, de la 37% anul anterior. Însă, motivul creşterii sumelor alocate este legat tot de majorarea preţurilor. În total, 75% dintre cei care spun că vor cheltui sume mai mari invocă acest motiv.
Cât vor cheltui părinții pentru hainele copiilor
Cheltuielile părinților cu hainele și cele cu produsele de tehnologie pentru copiii lor urmează să scadă cu 14%, respectiv 13%, dar cele cu rechizitele clasice ar putea creşte cu 20% faţă de anul trecut.
Potrivit estimărilor cuprinse în studiu, piaţa produselor necesare începerii anului școlar se va reduce per total cu 9% în comparație cu anul precedent.
Totuși, numeroși părinți au declarat că sunt dispuși să cumpere produse mai scumpe, din categoriile îmbrăcăminte şi/sau accesorii (57%) şi produse de tehnologie (56%), pentru a beneficia de o calitate mai bună sau pentru a-şi mulţumi copiii.
Aproape o jumătate dintre părinți, același obicei
Același studiu a arătat că aproape o jumătate dintre părinți, 49%, au același obicei înainte de a decide să cumpere ceva. Mai exact, aceștia se documentează pe internet înainte de a cumpăra fizic din magazine, în timp ce 55% dintre ei se interesează despre politica de retur.
În acest context, părinții îi preferă pe acei comercianți care oferă preţuri competitive, indiferent dacă vând fizic sau online. Însă, în cazul celor din urmă, contează mult modul de returnare – 59% dintre cei care aleg această variantă au spus că ar cumpăra doar de la comercianţii care oferă returul gratuit.
Studiul a mai arătat că în contextul dificultăților financiare cu care se confruntă majoritatea părinților, preocuparea pentru protecţia mediului şi sustenabilitate scade. Procentul celor care ar alege produse prietenoase cu mediul sau sustenabile a scăzut la 35% față de 50% cât era anul trecut.
Studiul Deloitte back-to-school 2023 a fost făcut pe baza unui sondaj derulat în rândul a peste 1.200 de părinţi din Statele Unite ale Americii ai căror copii merg la școală.