Avionul-vilă pe care îl poți închiria cu 7.000 de dolari pe noapte. Se află pe un vârf de stâncă la 150 de metri deasupra mării
De la revenirea pe cer în culori noi pentru a zbura pentru o altă companie aeriană, până la reciclarea pentru piese de schimb sau la mutarea unei aeronave în cimitirul de mașini, posibilitățile pentru aeronavele pensionate sunt aparent nelimitate.
Unele au fost transformate în restaurante, muzee, cafenele și chiar în locuri de petrecere. Dar acest avion privat transformat în vilă de lux, situat pe o stâncă din apropierea plajei Nyang-Nyang de pe insula indoneziană Bali, poate fi una dintre cele mai frumoase transformări de aeronave de până acum.
Fostă parte a flotei defunctei Mandala Airlines, Boeing 737 pensionat a fost achiziționat de dezvoltatorul Felix Demin în 2021 și transportat în locația sa îndepărtată.
Dispunând de două dormitoare și o piscină, Private Jet Villa by Hanging Gardens, care se află la 150 de metri deasupra nivelului mării, poate fi închiriată începând cu luna aprilie, cu tarife pe noapte începând de la aproximativ 7.000 de dolari.
„Am desfăcut 50.000 de șuruburi”
Demin spune că inițial s-a gândit să achiziționeze un avion privat pentru uz personal, dar a văzut rapid potențialul de a transforma aeronava în ceva cu adevărat special.
„Chiar înainte de a-l cumpăra, m-am gândit că este posibil să îl transform într-un fel de obiect unic și am decis să mă concentrez pe crearea unei vile”, spune el, înainte de a explica că, în timpul căutărilor, a găsit numai în Indonezia vreo 20 de avioane similare.
În cele din urmă, Denim s-a oprit asupra unui Boeing 737 care fusese cumpărat de un investitor din Indonezia și a fost de acord să îl achiziționeze.
Cu toate acestea, transportarea aeronavei de la locația sa din Bali până în vârful unei stânci aflate la câțiva kilometri distanță nu a fost o sarcină ușoară.
„A trebuit să o demontăm după ce ne-am consultat cu echipa Boeing”, explică el.
„Am desfăcut 50.000 de șuruburi”.
Potrivit lui Demin, care locuiește în Bali de aproximativ opt ani, întregul proces a necesitat aproximativ două luni de planificare, în timp ce transportul propriu-zis, care a implicat două macarale, o platformă uriașă, diverși specialiști și o escortă de poliție, a durat în total cinci zile.
„Au fost cele mai multe zile fără somn din viața mea”, spune el, adăugând că o mare parte din operațiune s-a desfășurat noaptea.
„Adevărul este că Bali are drumuri foarte înguste și o mulțime de cabluri care atârnă destul de jos”, spune el. „Am avut un grup de oameni care au folosit un echipament special pentru a ridica firele mai sus, astfel încât avionul să nu le atingă în timpul transportului”.
Odată ce avionul a fost reasamblat la locul său, el a putut să scoată o mare parte din interior pentru a finaliza lucrările de renovare. Demin spune că a făcut eforturi mari pentru a se asigura că interiorul corespunde viziunii sale inițiale.
„150 de oameni stăteau în avionul nostru”
„Vreau ca oamenii să experimenteze efectul wow din fiecare secundă în care se află în acest loc neobișnuit”, spune el.
Vila poate fi accesată prin intermediul unei scări care urcă de-a lungul aripii până la intrarea principală.
În interior, există un living cu un bar, o canapea extensibilă, precum și două dormitoare dotate cu dulapuri.
Carlinga a fost transformată într-o baie mare, cu hublouri suplimentare adăugate pentru ca cei din interior să poată vedea „peste bord”.
Proprietatea are, de asemenea, șezlonguri, o zonă de lounge în aer liber și o groapă pentru foc.
„Totul a fost făcut cu unicul scop de a obține exact imaginea care a fost planificată inițial”, adaugă Demin.
Proiectul unic a atras multă atenție pe rețelele de socializare de când a fost dezvăluit, ceea ce a dus la unele incidente destul de neobișnuite.
„Într-o zi am venit și am văzut un gard rupt și 150 de oameni care stăteau în avionul nostru”, spune Demin, înainte de a descrie cum un parapantist a sărit odată de pe aripa avionului.
Demin explică faptul că a fost instalată o barieră pe stâncă în scopuri de siguranță. Dar el spune că a avut probleme în a recruta pe cineva care să instaleze o barieră de sticlă pe o aripă poziționată deasupra unei stânci.
„Problema majoră este bariera de sticlă de-a lungul conturului aripii în sine și de-a lungul conturului stâncii”, spune el, recunoscând că „tuturor le este frică să o facă”.
„Există anumite dificultăți în acest sens, în special în ceea ce privește aripa. Dar o vom face oricum, de îndată ce vom găsi pe cineva suficient de curajos pentru a o pune în aplicare.”
După ani de muncă minuțioasă la acest proiect, Demin așteaptă cu nerăbdare să își întâmpine în sfârșit oaspeții în avionul-vilă, care este programată să își deschidă porțile în aprilie.