Audi aduce viitorul mai aproape: ce este conceptul Activesphere
Cu funcțiile de realitate augmentată ale Activesphere, Audi se aventurează într-un domeniu pe care BMW s-a concentrat și cu conceptul său i Vision Dee.
Cel mai recent concept „sferă” de la Audi poate fi cel mai avansat și mai utilitar din grup.
Al patrulea din seria de concepte de vehicule electrice cu baterie — un crossover sportback cu auto-conducere — se poate transforma într-un pick-up mic capabil să transporte biciclete sau alte echipamente. Și are o interfață de realitate augmentată.
Conceptul Audi Activesphere – ca și cei trei predecesori ai săi, Grandsphere, Urbansphere și Skysphere – este menit să demonstreze viziunea mărcii despre vehiculele electrice autonome, tehnologiile integrate pe care le pot oferi și flexibilitatea potențială.
Conceptul are o punte din spate în tranziție: geamul înclinat agresiv alunecă înainte pentru a expune hayonul. Cu hayonul coborât și geamul în față, spațiul de marfă al crossover-ului cu două rânduri este transformat într-un pat de mini-camion, suficient de bun pentru a transporta echipamente sportive, spune Audi.
Cu geamul din spate în poziție sportback, Activesphere are un suport pentru schiuri pop-up integrat în plafon.
Conceptul cu lungimea de 4980 mm are o gardă la sol mare pe roțile de 22 de inch.
Ca și în cazul celorlalte concepte de sferă, sistemul de suspensie al Activesphere este echipat cu geometrie variabilă pentru a oferi un plus de garda la sol atunci când este activat. Un alt obiectiv principal al conceptului full-electric este de a explora cea mai bună utilizare a spațiului interior.
Designerii au acordat o atenție deosebită interiorului, care va deveni mai mult un lounge pe roți, deoarece mașinile sunt capabile să se conducă singure fără un om la volan.
„Experimentăm o schimbare de paradigmă mai ales în interioarele viitoarelor noastre modele Audi. Interiorul va deveni un loc în care pasagerii se vor simți ca acasă și, în același timp, se pot conecta cu lumea exterioară”, a declarat Oliver Hoffmann, șeful de dezvoltare al mărcii.
Ecosistem de realitate augmentată
Cu Activesphere, Audi a dezvoltat un ecosistem de realitate augmentată pentru șofer și pasageri, în care căștile special echipate creează afișaje digitale 3D care nu numai că permit controlul funcțiilor vehiculului, dar interacționează cu împrejurimile vehiculului, în special în modul de conducere autonomă de Nivel 4.
Cu funcțiile de realitate augmentată, Audi se aventurează într-un domeniu pe care BMW s-a concentrat și la CES 2023 cu conceptul său i Vision Dee.
Marea diferență dintre cei doi producători premium este că Audi folosește căști, în timp ce BMW a dezvoltat un afișaj heads-up care acoperă întreaga lățime a parbrizului și intenționează să-l folosească în vehiculele sale electrice Neue Klasse sau New Class după 2025.
„Ochelarii de realitate mixtă nu ne limitează la suprapunerile din zona frontală de pe parbrizul vehiculului, ci fac conținutul utilizabil în întregul vehicul. Facem funcțiile din vehicul deosebit de intuitive și ușor de utilizat”, a declarat Christina Huber, Designer de interfață cu utilizatorul la Audi pentru Automotive News Europe.
„Vedem ochelarii ca parte a unui ecosistem digital. Clienții noștri îi au întotdeauna cu ei, așa cum au în prezent smartphone-urile lor”, a spus ea.
În modul autonom, tabloul de bord, volanul și pedalele Activesphere se retrag, oferind spațiu suplimentar în cabină chiar în fața mașinii. Pentru a duce iluzia mai departe, marca și-a înlocuit grila tradițională cu un singur cadru cu un material smălțuit care oferă ocupanților o vedere completă a drumului.
Activesphere folosește echipamentul PPE (Premium Platform Electric) al Grupului Volkswagen, care va sta la baza viitoarelor crossover-uri electrice Audi Q6 e-tron și Porsche Macan E. Sistemul său electric de 800 de volți îi oferă un timp de încărcare rapid de la 80% de la 10% în 15 până la 20 de minute. Autonomia sa de rulare este de 600 km.
Ca și celelalte trei vehicule sferă, Activesphere nu va intra în producție, ci este destinat să exploreze posibilitățile tehnice pentru modele noi.
Hoffmann a spus: „Cea mai importantă inovație tehnică a conceptului este adaptarea noastră a realității augmentate pentru mobilitate”.