Apel către Guvern: Aeroporturile, afectate de noile măsuri fiscale de reducere a cheltuielilor publice. Ce se întâmplă cu ele
Proiectul de Ordonanță de Urgență privind reducerea cheltuielilor publice lovește în aeroporturi sub aspectul operării infrastructurii aeroportuare și al serviciilor de handling la sol, spun reprezentanții Sindicatului Național Meridian.
Măsurile fiscale lovesc și în aeroporturi. Apel către Guvern
„În situaţia adoptării acestui act normativ se vor produce efecte negative asupra bunei desfăşurări a activităţii în acest domeniu de activitate, respectiv a activităţii aeroporturilor şi implicit asupra personalului care lucrează în acest domeniu.
Aeroporturile şi aviaţia în general nu şi-au revenit din criza generată de pandemie şi aceasta se vede în întârzierile şi anulările de zboruri.
Un astfel de OUG va pune pe butuci aeroporturile sub aspectul operării infrastructurii aeroportuare şi al serviciilor de handling la sol”, susţin sindicaliştii.
Reprezentanții de sindicat spun că înțeleg necesitatea unei discipline pe coordonata cheltuielilor, însă aceasta nu ar trebui să presupună reducerea resurselor tehnico-operaționale. Această reducere nu se poate face fărăniște analize de impact și analize de risc pe domeniile specifice sectorului transporturi aeriene, spun aceștia.
Confederația Sindicală Națională Meridian și organizațiile sindicale din structura sa resping „modul de a legifera prin campanii de zvonistică, care generează panică în rândul salariaţilor şi creează premisele unor mişcări sindicale de amploare, având la bază proliferarea unor ameninţări la integritatea Contractelor Individuale de Muncă şi a Contractelor Colective de Muncă în vigoare”.
Executivul trebuie să acționeze responsabil, îndeamnă sindicaliștii
Ei mai spun că acest proiect legislativ nu există cât timp nu e supus proceselor legale de transparență decizională și de dialog social. Ei fac apel câte Guvern să clarifice statutul acestui proiect de act normativ și să acționeze responsabil.
Printre efectele proiectului OUG se numără și eliminarea posturilor vacante din sectoarele operaționale, lucru care va duce la incapacitatea aeroporturilor de a asigura activitățile specifice exploatării infrastructurii aeroportuare și a operațiunilor de aviație civilă, mai spun sindicaliștii.
Totodată, capacitatea aeroporturilor de monitorizare și coordonare a sectoarelor tehnic-operaționale va fi afectată în mod direct și se creează premisele unor potențiale incidente cu impact operațional.
„Implementarea OUG aşa cum este concepută actualmente în forma de proiect, care circulă în mass-media, generează dificultăţi pentru aeroporturi în a respecta dispoziţiile legale din Codul Aerian.
Toate aceste sincope operaţionale vor afecta în mod direct aeroporturile şi companiile aeriene şi vor crea probleme majore în privinţa regularităţii, siguranţei şi securităţii traficului aerian. România va fi astfel expusă în relaţia cu forurile internaţionale – EASA, CE şi Eurocontrol”, se mai precizează în comunicat