Anunțul momentului de la Dacia, între una caldă și una rece. Performanța gigantului de la Mioveni din 2023, mai relevantă decât ai crede la prima vedere
La prima vedere, anul 2023 a fost unul foarte bun pentru Dacia, inclusiv pe piața din România. Din păcate, în ultimele trei luni, performanța financiară a gigantului de la Mioveni s-a diminuat semnificativ în comparație cu aceeași perioadă din 2022.
Dacia a vândut nu mai puțin de 493.511 autoturisme personale și autoutilitare în primele nouă luni ale acestui an. Deși valoarea în sine s-ar putea să nu-ți spună mare lucru, important este alt aspect. Marchează o creștere cu 16,7% comparativ cu aceeași perioadă din 2022, după cum se arată într-un comunicat de presă. În ordine, creșterea a fost ghidată de modelele Sandero, Duster, Spring și Jogger.
Citește și: Probleme serioase pentru industria auto: Ce se întâmplă în cea mai mare piața auto din lume
Ce modele de Dacia se vând cel mai bine
Doar din Dacia Sandero s-au vândut nu mai puțin de 199.516 exemplare, în creștere cu 18,3% față de aceeași perioadă a anului precedent. Ca referință, încă din 2017, Sandero se află pe primul loc în clasamentul celor mai bine vândute autoturisme către clienții persoane fizice din Europa. Aceasta este o performanță anuală, pe trimestre au mai existat mici victorii și din partea Tesla, mai ales în ultimul an.
Pe partea de Dacia Duster, creșterea anuală a volumelor a fost de 4,1% față de anul trecut, până la un total de 154.460 de unități vândute. Acesta rămâne cel mai bine vândut SUV către clienți persoane fizice din Europa. În ceea ce privește modelul Jogger, în primele nouă luni din acest an, a ajuns în mâinile a aproximativ 70.932 de persoane, marcând o creștere fabuloasă de 76,1% comparativ cu aceleași 9 luni din 2022. Pe de altă parte, vorbim și de un model nou introdus pe piață.
Citește și: Criza economică din România se simte pe piața auto. Cât de mult au scăzut vânzările, ce se întâmplă cu Dacia
Dacia Spring, în continuare impresionantă
„Cu 44.262 de unități vândute, Spring înregistrează o creștere de 40,6 % față de perioada similară a anului precedent și se menține în Top 3 al celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa. Vânzările Dacia pe piața VP (Vehiculelor de Persoane) din Europa au crescut în intervalul de referință cu 19,6 % (față de o creștere a pieței de +16,9 %). Cota de piață a Dacia în segmentul VP european a ajuns la 4,4 %, în creștere cu +0,1 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut, în pofida unui mix al canalelor de vânzări (Persoane Fizice/Persoane Juridice) defavorabil”, se menționează în comunicat.
La momentul de față, în Europa, Dacia se bucură de o cotă de piață deloc neglijabilă de 8,4%. În România, vânzările Dacia au înregistrat o creștere anuală de 29,2% până la un total de 36.069 unități. În prezent, pe meleaguri mioritice, are o cotă de piață de 40,1%, în creștere cu 4,6%. În țara noastră, cele mai vândute cinci mașini sunt în continuare Dacia.
DACIA Sandero | 199.516 |
DACIA Duster | 154.460 |
DACIA Jogger | 70.932 |
DACIA Spring | 44.262 |
DACIA Logan | 20.789 |
Diverse | 3.552 |
Total | 493 511 |