31 aug. 2023 | 16:25

Alfa Romeo pregătește un nou model: Cât va costa și când apare 33 Stradale

ACTUALITATE
Alfa Romeo pregătește un nou model: Cât va costa și când apare 33 Stradale

Toate cele 33 de exemple de coupe au fost deja vândute. Un motor V-6 twin-turbo are mai mult de 620 CP, în timp ce o opțiune complet electrică are mai mult de 750 CP.

Alfa Romeo a dezvăluit 33 Stradale, o mașină sport „halo” în ediție limitată, cu un preț de peste 1,5 milioane de euro și inspirată de 33 Stradale din 1967, derivată din mașina de curse.

33 Stradale a fost dezvăluit miercuri la un eveniment la muzeul mărcii Stellantis din suburbia Milano Arese. Alfa Romeo va construi 33 de exemplare de coupe și toate au fost vândute la sfârșitul anului 2022, a spus producătorul auto.

Mașinile vor fi asamblate de către constructorul Touring Superleggera, al cărui magazin se află aproape de muzeul Alfa Romeo. Prima mașină va fi livrată pe 17 decembrie 2024, cea de-a 57-a aniversare a modelului original 33 Stradale.

Aproximativ două sau trei unități vor fi construite în fiecare lună.

33 Stradale are specificații similare cu Maserati MC20. Acesta va fi propulsat de un motor V-6 twin-turbo de 3,0 litri care produce peste 620 CP, o evoluție a motorului V-6 de 2,9 litri utilizat la modelele Alfa Romeo de înaltă performanță, cum ar fi Giulia Quadrifoglio, un sedan de dimensiuni medii și SUV de dimensiuni medii Stelvio Quadrifoglio.

De asemenea, va fi construită o versiune electrică, începând cu livrările în 2025, cu o putere de peste 750 CP și o autonomie de peste 450 km. Diviziunea dintre modelele pe benzină și cele electrice nu a fost încă stabilită, a spus Alfa Romeo. CEO-ul Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, a spus că majoritatea cumpărătorilor au optat inițial pentru V6, dar că unii s-au răzgândit și au ales versiunea electrică.

Configurația versiunii electrice nu a fost finalizată, au spus directorii Alfa Romeo. Ar putea avea două sau trei motoare, cu tracțiune spate sau integrală.

Ambele versiuni au o viteză maximă de 333 km/h și pot accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de trei secunde. Există două moduri de conducere, o setare de drum mai moale și una orientată spre curse.

La fel ca Maserati MC20, 33 Stradale este construit pe un cadru în H din aluminiu și o structură monococă din fibră de carbon, despre care Alfa Romeo spune că îmbină rigiditatea și ușurința; cu același scop, structura acoperișului a fost realizată din fibră de carbon și aluminiu, cu uși cu balamale frontale care se deschid în sus. Tocurile geamurilor sunt tot din fibra de carbon, in timp ce luneta este din policarbonat.

Suspensia cu două brațe are amortizoare active, iar puntea din față poate fi ridicată pentru a îndepărta obstacolele din drum. Frânele Brembo carbon-ceramice sunt activate prin sârmă.

stradale 33

Filosofia „frumusețea necesară”

33 Stradale este primul model Alfa Romeo complet nou dezvăluit sub conducerea șefului de design Alejandro Mesonero-Romanos, fost șef de design la Seat și Dacia, care s-a alăturat producătorului auto în iunie 2021.

Alfa Romeo spune că stilul lui 33 Stradale este simbolul filozofiei „frumusețea necesară” a mărcii, care combină tehnologia și estetica.

Formele sinuoase ale părții frontale sunt tipice Alfa Romeo, la fel ca și grila scudetto (scut). Ușile în stil Gullwing sporesc accesibilitatea și ergonomia, spune Alfa Romeo. În spate, esența „brutală” a mașinii este definită de o coadă trunchiată.

Alfa Romeo spune că un coeficient de rezistență de 0,375 Cd este atins fără asistența dispozitivelor active, cum ar fi aripile mobile.

Interiorul este disponibil în configurația Tributo, un omagiu adus mașinii istorice cu accente din piele și aluminiu, și în mai sportivă Alfa Corse, care folosește fibră de carbon și Alcantara.

Experiența șoferului a fost „complet purificată de toate interacțiunile necesare într-o mașină convențională”, spune Alfa Romeo. Volanul nu are butoane pe el, doar palete de schimbător din aluminiu.

Un număr limitat de comenzi poate fi găsit pe consola centrală; ca și în cabina unui avion, mai multe comenzi sunt situate pe un plan superior, în căptușeala centrală din interiorul acoperișului.

stradale 33 interior

Opțiuni personalizate

Alfa Romeo spune că fiecare exemplu de 33 Stradale a fost construit conform specificațiilor proprietarului, cu cereri personalizate supuse aprobării „Comitetului 33”, un grup de directori din diferite departamente, inclusiv inginerie, design și sport cu motor.

„Aceasta este prima mașină construită la comandă a mărcii din 1969 și promit că nu va fi ultima”, a spus Imparato într-un comunicat de presă înainte de prezentare. El a spus miercuri că, în ciuda unei liste de așteptare de 50 de clienți suplimentari, nu vor mai fi construite 33 de Stradale.

Denumirea 33 a fost folosită pentru prima dată de Alfa Romeo la mijlocul anilor 1960 pentru un model de curse sportive; Mai târziu, Alfa Romeo 33 a câștigat campionatul mondial de mașini sport în 1975 și 1977.

Un model legal pentru stradă, T33 Stradale, era un coupe cu două locuri cu motor din spate, cu tracțiune din spate, propulsat de un V-8 de 2,0 litri și 230 CP, derivat din mașina de curse Alfa 33. Alfa a construit doar 18 unități din 33 Stradale după lansarea sa din 1967.