Adio, cumpărături live pe Instagram: decizia Meta e oficială, când intră în vigoare
Se pare că Meta nu a terminat încă de retras unele dintre funcțiile sale de cumpărături, din cadrul aplicațiilor pe care le are.
Instagram a avertizat utilizatorii deja: cumpărăturile live vor dispărea în data de 16 martie. Din acea zi, magazinele nu mai pot eticheta produse în timpul streamurilor live. Practic, va trebui să aștepți până după aceea pentru a cumpăra articole la care se face reclamă.
Rețeaua de socializare a explicat mișcarea ca fiind o modalitate de „a te ajuta să se concentrezi” asupra caracteristicilor de bază.
Schimbări mari în Instagram
Mișcarea vine în condițiile în care Instagram a eliminat deja butonul de cumpărături de pe ecranul de pornire și la câteva luni după ce Facebook a distrus efectiv cumpărăturile live și a îndreptat magazinele către Reels.
Cumpărăturile fac încă parte încă din aceste aplicații de social media în postări, Reels și Stories, însă Meta pare pusă pe schimbări.
Cumpărăturile live au ajuns pentru prima dată pe Instagram în 2020, dar fără prea mult succes, ceea ce ar explica decizia curentă.
Meta caută modalități de a reduce costurile, din pricina economiei instabile din prezent, dar și a ideii de metavers pe care vrea să o pună în aplicare cu orice preț.
Cumpărăturile bazate pe social ar trebui să reprezinte doar cinci la sută din comerțul electronic din SUA în 2022, potrivit Insider Intelligence. Dacă este adevărat, Meta nu câștigă prea mult din achiziții în timpul transmisiunilor live.
Aceasta nu este singura companie care se luptă cu funcțiile de cumpărături. TikTok urma să aducă cumpărături live în America de Nord la sfârșitul anului trecut, dar strict folosind tehnologie externalizată.
În definitiv, se pare că nici TikTok n-o duce chiar pe roze, de vreme ce, la fel ca Meta, face schimbări pe bandă rulantă și tot „încearcă marea cu degetul”. Evident, condițiile socio-economice din prezent își pun amprenta inclusiv pe giganții menționați anterior.