A venit nota de plată pentru Hyundai: suma uriașă pe care o plătește din cauza TikTok
Cei mai bună parte a banilor vor fi direcționați pentru compensarea victimelor furtului.
Hyundai pune capăt relativ rapid unui proces colectiv din cauza unei provocări virale pe TikTok prin care se fură mașini. Producătorul auto a fost de acord să plătească un acord în valoare de până la 200 de milioane de dolari pentru a compensa aproximativ 9 milioane de proprietari Hyundai și Kia din SUA. Aproximativ 145 de milioane de dolari sunt alocate pentru pierderile din buzunar pentru clienții ale căror mașini au fost furate sau avariate și nu au fost acoperite de asigurare. De asemenea, companiile spun că vor acoperi deductibilele de asigurare, primele de asigurare mai mari și alte cheltuieli aferente.
Acordul acoperă o gamă largă de mașini Hyundai și Kia lansate între anii model 2011 și 2022, inclusiv Elantra, Santa Fe și Tucson. Genesis Coupe 2011-2014 este de asemenea inclus. Marcile vor plăti până la 6.125 USD per proprietar pentru pierderea totală a unei mașini și până la 3.375 USD pentru daune aduse vehiculului și oricărei proprietăți personale.
O sumă colosală
Mărcile au lansat deja o actualizare instalată de dealer care îmbunătățește prevenirea furtului pentru anumite modele (cum ar fi Elantra 2017-2020, Sonata 2015-2019 și Venue 2020-2021) prin dezactivarea push-to-start și prelungirea alarmei. Alte vehicule care pot primi actualizări vor primi pe ale lor până în iunie. Ca parte a acordului, Hyundai și Kia vor oferi, de asemenea, până la 300 de dolari pentru a ajuta șoferii să cumpere dispozitive antifurt. Ei spun că au oferit deja „zeci de mii” de blocaje gratuite pentru volan clienților afectați și au oferit opțiuni de asigurare AAA pentru clienții care au avut probleme în menținerea acoperirii.
„Provocarea Kia” a apărut la mijlocul anului 2022, după ce „Kia Boyz” a postat videoclipuri TikTok care arată cum au folosit cabluri USB pentru a conecta multe mașini Hyundai și Kia fără dispozitive de imobilizare antifurt. Furturile acestor mărci au crescut nu după mult timp, iar Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi s-a implicat după ce cel puțin 14 accidente și opt morți au fost legate de clipurile virale.
Așezarea conduce la o bătălie judiciară de mare profil cu proprietarii, deși nu va elimina neapărat procesele din orașe precum Cleveland, San Diego și Seattle. De asemenea, subliniază costul problemelor de securitate în era rețelelor sociale – nu este nevoie de mult pentru ca o slăbiciune să devină cunoscută publicului.