Pe spinarea românilor cu credite, băncile fac profituri colosale: au ajuns să întoarcă banii cu lopata
Ultimul an a fost deosebit de dificil pentru românii care au de rambursat credite cu dobânzi variabile. Acestea din urmă au crescut exponențial, pe măsură ce politica monetară a fost înăsprită constant de BNR, în lupta acesteia cu inflația. În toată această ecuație, băncile comerciale par să fie marii câștigători.
Numeroase bănci mari de la noi din țară și-au publicat de curând rapoartele financiare, iar cifrele indică faptul că, în pofida dificultăților pe care le resimțim cu toții pe fondul multiplelor crize, acestora le merge parcă mai bine ca oricând.
Profiturile bancherilor de la noi din țară au crescut simțitor în ultima perioadă, deși debitorii trăiesc poate cele mai grele vremuri de la criza din 2008 până în prezent, cu rate scumpite semnificativ, aproape de la o lună la alta.
Bani cu sacul pentru băncile din România, în timp ce românii datori de-abia mai pot respira
Un exemplu elocvent e reprezentat, de exemplu, de gigantul BRD, care tocmai a transmis cifrele financiare înregistrate în ultima vreme. Astfel, aflăm că BRD Groupe Société Générale a obținut în primele trei luni ale anului un profit net de 342 milioane lei. Vorbim despre o creștere semnificativă, cu 30% față de prima parte a anului trecut.
Grupul ajunge astfel la venituri totale de 935 milioane lei. Prin comparație, în primul trimestru al anului trecut înregistrase numai 810 milioane. În procente, creșterea este de 15,5%.
Chiar dacă vremurile sunt tulburi și mulți români amână acum contractarea unui credit, reprezentanții gigantului bancar spun că activitatea lor de creditare a funcționat în termeni normali și a dat dovada de reziliență în aceste momente deloc simple pentru economie în general.
”Activitatea de creditare și-a menținut tendința crescătoare, cu o majorare importantă a volumului finanțărilor pe segmentul clienților companii, atât IMM-uri, cât și companii mari, datorită experienței la nivel sectorial și rezultatelor participării la programul IMM Invest.
Pe segmentul retail, activitatea de creditare a fost rezilientă în contextul unei piețe în general care încetinește, cu un volum încă ridicat de credite nou acordate persoanelor fizice”, transmite François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Societe Generale.