Volvo vrea să inoveze: ce urmează să testeze pe străzile europene
Producătorul suedez de automobile Volvo va testa noua tehnologie de încărcare fără fir de 40 kW la Göteborg, în încercarea de a evalua potențialul deținerii de mașini electrice fără cablu.
În următorii trei ani, o flotă mică de mașini Volvo XC40 Recharge va fi folosită ca taxiuri de către firma nordică Cabonline și va fi taxată folosind stațiile de încărcare wireless dedicate Volvo.
Stațiile de încărcare au fost dezvoltate de Momentum Dynamics. Platforma modulară de încărcare fără fir a companiei este deja utilizată pentru toate tipurile de vehicule, de la autobuze la vehicule industriale.
Încărcarea pornește automat atunci când un vehicul compatibil parchează deasupra unui suport de încărcare inductiv integrat în stradă, permițând șoferilor să preia energie electrică fără a ieși din mașină.
Volvo se gândește cum să îmbunătățească tehnologia
Volvo spune că puterea de încărcare wireless va fi mai mare de 40 kW, ceea ce face ca vitezele de încărcare să fie de aproape patru ori mai mari decât un încărcător cu fir de 11 kW AC și aproape la fel de rapide ca o încărcare DC de 50 kW.
Constructorul suedez valorifică energia de pe suport datorită unei unități receptor din mașină, iar un sistem de camere de 360 de grade este utilizat pentru a alinia cu precizie mașina cu dispozitivul de încărcare.
Noul test de încărcare fără fir este unul dintre numeroasele proiecte din noua zonă verde a orașului Gothenburg, care își propune să realizeze un transport fără emisii până în 2030. În interiorul zonei, bancurile de testare vii vor fi folosite pentru a dezvolta tehnologii durabile.
În total, mașinile electrice Volvo vor fi folosite mai mult de 12 ore pe zi și vor conduce 100.000 km pe an.
Folosind orașul ca un teren de testare, Volvo speră să accelereze dezvoltarea soluțiilor de încărcare fără fir prin aflarea mai rapidă despre beneficiile și dezavantajele din lumea reală.