Volkswagen s-a hotărât: unde va fi construit modelul autonom Trinity
VW va construi un sedan electric autonom, cu rază lungă de acțiune, de dimensiunea Passat, care va fi destinat pieței de masă.
Grupul Volkswagen și-a ales sediul central, orașul german Wolfsburg, ca locație pentru noua sa fabrică, pentru a construi sedanul autonom Trinity pentru marca VW.
Construcția este programată să înceapă în primăvara anului 2023, a declarat VW vineri.
VW a spus că investește aproximativ 2 miliarde de euro (2,18 miliarde de dolari) în producția vehiculului.
Fabrica va folosi cele mai recente tehnici de producție și este concepută pentru a reduce decalajul tehnologic față de Tesla, care a primit aprobarea pentru a începe producția la noua sa fabrică europeană de lângă Berlin.
Construcția va începe în 2023, iar mașinile vor ieși de pe linia de producție din 2026, a spus VW.
Sedanul Trinity va avea aproximativ dimensiunea unui Passat de mărime medie. Mașina va fi destinată pieței de masă și vizează o autonomie de peste 700 km.
Volkswagen vrea depășească Tesla
Va fi pregătit din punct de vedere tehnic pentru conducerea autonomă de Nivelul 4 și va debuta „super platforma” electrică SSP a Grupului VW, care va înlocui platformele cu motor cu combustie și platformele complet electrice utilizate de mărci precum VW, Skoda, Seat, Audi și Porsche.
VW urmărește un timp de producție de 10 ore per vehicul pentru modelul Trinity, similar cu cât va dura Tesla pentru a construi mașini la noua sa fabrică din Gruenheide, lângă Berlin.
Cheia este „mai puține variante, mai puține componente, mai multă automatizare, linii de producție mai slabe și noi concepte logistice”, a spus VW.
Fabrica va produce aproximativ 250.000 de mașini anual, iar construirea ei de la zero este mai puțin complexă decât reechiparea operațiunilor existente, a declarat șeful mărcii VW, Ralf Brandstaetter, reporterilor în noiembrie.
Decizia de a adăuga o nouă facilitate face parte din eforturile CEO-ului Grupului VW, Herbert Diess, de a accelera ritmul în schimbarea EV și de a deveni mai eficient.
Construirea fabricii aproape de Wolfsburg este un semn din cap către sindicatele puternice ale VW, care s-au ciocnit frecvent cu Diess.