19 dec. 2022 | 17:25

Volkswagen nu este deloc optimistă: ce spune despre anul 2023

ACTUALITATE
Volkswagen nu este deloc optimistă: ce spune despre anul 2023

Inflația și înrăutățirea perspectivelor economice vor afecta cererea de mașini noi, a spus directorul financiar al VW, Arno Antlitz.

Directorul financiar al Grupului Volkswagen, Arno Antlitz, a declarat că se așteaptă ca anul viitor să fie „și mai provocator” decât 2022, pe măsură ce inflația și o înrăutățire a perspectivelor economice reduc cererea.

Antlitz, vorbind joi într-un interviu de la Bloomberg TV, a declarat că VW va trebui să îmbunătățească productivitatea și să scadă costurile fixe, deoarece producătorul auto nu poate transfera pe deplin consumatorilor costurile crescânde cu materiile prime și energie.

Deși se așteaptă ca industria să continue să crească, Antlitz a spus că va fi cu o singură cifră: „Ne așteptăm la o creștere mică în industrie” pentru 2023, a spus el.

Producătorii de automobile, care se luptă cu deficitul sever de cipuri și cu creșterea costurilor de intrare în acest an, se bazează pe reducerea blocajelor în aprovizionare anul viitor pentru a ajuta la creșterea livrărilor, chiar dacă cererea scade.

Antlitz a spus că VW are încă registre complete de comenzi care vor sprijini vânzările în prima jumătate a anului viitor. Pe măsură ce mai multe mașini ies la vânzare, producătorul auto se așteaptă că va fi mai greu să transfere costurile crescute din prețurile mai mari ale inputurilor, a spus Antlitz.

VW este, de asemenea, sub presiune să-și întoarcă impulsul EV, care a fost afectat de discorde internă și de întârzieri ale software-ului care au împins lansarea modelelor cheie Audi și Porsche.

Situația economică este dificilă

CEO Oliver Blume a reevaluat unele dintre strategiile stabilite de predecesorul său, Herbert Diess, care a impulsionat proiecte cu o viteză ambițioasă în încercarea de a ajunge din urmă cu Tesla.

Printre sarcinile cele mai presante se numără rezolvarea problemelor din unitatea sa de software Cariad, unde eșecurile au făcut ca VW să întârzie proiectul cheie al mașinii electrice Trinity cu cel puțin doi ani.

Viteza cu care unitatea Cariad de la VW poate dezvolta diferite platforme software va determina ce vehicule electrice pot fi construite în ce fabrici, au spus oameni familiarizați cu problema.

Antlitz a spus că Cariad este încă o parte integrantă a strategiei VW. El a adăugat că unul dintre cele mai dificile obstacole financiare pentru producătorul de automobile este afacerea cu baterii, cu o sumă mare de investiții inițiale.

Supranumită PowerCo, divizia urmează să se întinde pe șase fabrici doar în Europa și ar putea fi următoarea zonă în care VW va căuta finanțare externă.

La fel ca alți producători de automobile, inclusiv Tesla și Mercedes-Benz, VW se confruntă cu o înrăutățire a perspectivei în China, cea mai mare piață de vehicule electrice din lume.

VW și-a redus luna trecută ținta de vânzări acolo cu aproximativ 14%, în timp ce Mercedes a redus prețurile, iar Tesla a oprit producția modelului Y la Shanghai.