Vești bune pentru Volkswagen: ce se întâmplă cu producția
Fabrica din Bratislava a oprit producția timp de două zile din cauza lipsei de piese.
Grupul Volkswagen a reluat producția la fabrica sa din Bratislava, Slovacia, după o oprire de două zile din cauza penuriei de cipuri și a constrângerilor de aprovizionare cauzate de războiul din Ucraina.
Întreruperea a afectat luni și marți toate părțile producției la cea mai mare fabrică de mașini din Slovacia, a declarat o purtătoare de cuvânt a companiei.
„De azi dimineață, producția rulează din nou conform planului”, a spus VW.
Grupul VW construiește SUV-urile VW Touareg, Porsche Cayenne, Audi Q7 și Q8, precum și minicarurile VW Up, Seat Mii și Skoda Citigo.
Grupul VW, până acum, a revenit rapid din cauza penuriei de piese cauzate de războiul din Ucraina. A reluat producția mai repede decât era planificat la fabrica sa din Wolfsburg.
Cu toate acestea, fabricile producătorilor de automobile din Zwickau și Dresda, care produc mașini electrice ID, vor avea nevoie de mai mult timp pentru a reveni la normal.
Criza în curs din Ucraina a cauzat perturbări la unele fabrici de asamblare auto și a determinat companiile să suspende livrările către Rusia, afectând practic toți producătorii de automobile din Europa.
Planuri de expansiune
Fabrica de celule de baterii planificată a Grupului Volkswagen în Spania va fi situată în Sagunto, la periferia orașului Valencia.
Fabrica va avea aproximativ 3.000 de angajați și o producție de 40 de gigawați oră (GWh) pe an, a anunțat VW.
Acesta va produce celule unificate de generație următoare de la VW, a declarat șeful de tehnologie al producătorului auto, Thomas Schmall într-un comunicat.
Construcția va începe până la sfârșitul anului, iar fabrica va fi gata să înceapă producția în 2026, a spus VW.
Guvernul spaniol a lansat săptămâna trecută un proces de licitație pentru a distribui aproximativ 3 miliarde de euro pentru a promova producția de vehicule electrice, Volkswagen și unitatea sa spaniolă Seat s-au aflat printre ofertanți.
VW a declarat că plănuiește să cheltuiască peste 7 miliarde de euro, împreună cu furnizori externi, pentru uzina din Sagunto și să înceapă producția de vehicule electrice la fabrica Seat din afara Barcelonei și la fabrica VW din afara Pamplonei.
VW s-a angajat într-un plan ambițios de a construi șase fabrici mari de baterii în toată Europa, cu o capacitate anuală de 240 GWh, deoarece își propune să devină liderul mondial în vehicule electrice.
Sagunto va fi a treia dintre gigafabricile de celule de baterii pe care VW intenționează să le construiască în Europa până în 2030.