Vești bune pentru industria auto: ce se întâmplă cu vânzările

Vești bune pentru industria auto: ce se întâmplă cu vânzările

Se așteaptă o revenire modestă, a spus firma de analiză LMC, dar impactul deficitului de cipuri va persista până în trimestrul al treilea.

Vânzările globale de mașini se vor îmbunătăți oarecum în 2022, a declarat firma de analiză LMC Automotive, dar deficitul de aprovizionare cu semiconductori va continua să restrângă producția cel puțin până în al treilea trimestru.

În general, vânzările de vehicule ușoare sunt prognozate să crească cu 6%, până la 85 de milioane, a declarat directorul general Pete Kelly, în timpul evenimentului anual de prognoză a vânzărilor și producției LMC.

Câștigurile vor fi distribuite uniform pe regiune, a spus LMC. Vânzările în Europa vor crește cu 7%, până la 17,8 milioane; America de Nord 6 la sută la 18,7 milioane; China 5 la sută la 26,6 milioane; America de Sud 9 la sută la 3,6 milioane; iar restul Asiei, inclusiv India, 7% la 15,3 milioane.

„Ne așteptăm să vedem Europa făcând o treabă puțin mai bună în ceea ce privește recuperarea din urmă a anului acesta, având în vedere cât de slab a fost anul trecut”, când vânzările au crescut cu doar 0,5%, a spus Kelly.

Când va reveni producția la normal

În comparație cu nivelurile dinainte de pandemie din 2019, producția va scădea cu 12% în primul trimestru, cu 5% în al doilea și constantă în al treilea trimestru. O revenire se va aduna în al patrulea trimestru, când va crește cu 4% față de 2019.

Opririle totale atribuite penuriei de cip ar trebui să se încheie în al doilea trimestru al acestui an, întreruperile de producție care rămân legate de producția mai lentă, a spus LMC. Cu toate acestea, aproximativ 4,8 milioane de unități de producție se vor pierde în 2022.

„Anul acesta nu vom scăpa de deficitul de cipuri, dar volumul de întreruperi pare că va fi în intervalul de jumătate față de anul trecut”, a spus Kelly.

Producția totală va reveni la nivelurile din 2019 în 2023, când LMC estimează un volum de 90,2 milioane de vehicule, deși producția ar putea depăși 93 de milioane în funcție de factorii de risc.

„Cererea depășește cu mult oferta în sectorul auto la nivel global, dar este deosebit de acută pe piețele mature și este ceva care va persista pentru o vreme”, a spus Kelly. „Am văzut acest spectacol în ceea ce privește nivelul stocurilor.”