12 mai 2022 | 11:25

Vestea zilei de la Dacia: ce se întâmplă cu designul mașinilor de la Mioveni, ”nu arată bine”

ACTUALITATE
Vestea zilei de la Dacia: ce se întâmplă cu designul mașinilor de la Mioveni, ”nu arată bine”

David Durand este promovat la funcția de șef al designului, succedându-l pe fostul director Aston Martin, Miles Nuernberger, care părăsește Dacia după mai puțin de un an.

Dacia l-a promovat pe David Durand la conducerea designului la brandul low-cost al Grupului Renault, succedându-i lui Miles Nuernberger, care părăsește compania după mai puțin de un an în această funcție.

Durand este în prezent șeful designului exterior la Dacia, unde proiectele sale recente au inclus noua generație de mașini mici Sandero și Sandero Stepway și crossover-ul compact Jogger. De asemenea, a contribuit la designul conceptului SUV compact Bigster.

Este al treilea director de design numit la Dacia în mai puțin de doi ani. Nuernberger s-a alăturat mărcii în iunie 2021 de la Aston Martin, după plecarea lui Alejandro Mesoneros-Romanos, care a plecat după șase luni pentru a deveni șef de design la marca Alfa Romeo de la Stellantis.

O nouă strategie

Grupul Renault a declarat că Nuernberger va pleca din „motive personale și pentru a urma alte proiecte profesionale”.

Durand, 49 de ani, este absolvent al școlii de design Strate din Paris. S-a alăturat grupului Renault în 1997, unde a proiectat conceptul Koleos în 1999. Durand a lucrat apoi la centrele de design Renault din Barcelona, ​​Spania; Seul, Coreea de Sud; și Sao Paulo, Brazilia. În 2011, a fost numit director de design al gamei Global Access pentru mașini internaționale low-cost. A devenit șef al designului exterior la Dacia în 2020.

Durand se va alătura comitetului de management al Dacia și va raporta șefului unității de afaceri Dacia/Lada, Denis Le Vot, și vicepreședintelui executiv pentru design al Grupului Renault, Laurens van den Acker.

În același timp, Dacia se pare că începe o tranziție lentă de la brandul low-cost către ceva mai mult.

Dacia Spring reușește în sfârșit să atragă toată subvenția acordată de Ministerul Mediului din Programul Rabla Plus din acest an, odată cu creșterea prețului pentru a patra oară. În acest moment, Spring costă 20.900 de euro, cu doar 40 de euro mai puțin decât plătește un client din Germania. Diferența este acoperită de un set de covorașe, obligatoriu, pe care trebuie să-l achiți la livrare.