Următoarea supermașină Audi: succesorul lui R8

Următoarea supermașină Audi: succesorul lui R8

Succesorul lui Audi R8 pare a fi o supermașină complet electrică și urmează să fie lansată la mijlocul deceniului.

Speculațiile cu privire la viitorul lui R8 au fost răspândite în ultimii ani, cele mai recente rapoarte care indică faptul că acesta va merge pe traseul complet electric. Acest lucru se potrivește cu planurile mai largi de electrificare ale Audi și îi va permite să fie poziționat ca modelul halo al mărcii odată ce va începe să introducă vehiculele electrice abia din 2026.

Specificațiile tehnice despre model nu sunt cunoscute în această etapă. Cu toate acestea, cei de la Autocar sugerează că s-ar putea baza pe platforma SSP Sport pe care Audi a dezvoltat-o ​​împreună cu Porsche și care va înlocui în curând arhitectura J1 a Porsche Taycan și Audi E-Tron GT. De asemenea, este posibil ca Audi să opteze pentru platforma de mașini sport electrice în curs de dezvoltare pentru Porsche Cayman și Boxster electrice care va vedea bateriile stivuite vertical în spatele scaunelor.

Ce performanțe ar putea avea

Întrebarea performanței rămâne, de asemenea, fără răspuns în acest stadiu incipient. Cel mai probabil, Audi ar dota mașina cu o pereche de motoare electrice și s-ar asigura că are mai mult decât RS E-Tron GT, cu cei 637 CP. Având în vedere că cifrele de cai putere ale celorlalte viitoare vehicule electrice ale Audi vor crește probabil în următorii ani, nu ar fi deplasat ca succesorul lui R8 să ajungă pe piață cu peste 800 CP, un număr care ar putea crește cu variantele ulterioare.

„Lupt pentru un succesor R8, la fel și consiliul de conducere al Audi”, a spus șeful Audi Sport, Sebastian Grams. „Ne uităm la diferite tipuri de concepte, iar direcția este electrificată. Dacă îmi îndeplinesc dorința, va fi un R8 electric. Și dacă faci o mașină super-sport, atunci este un concept cu două uși.”

Indiferent de ceea ce îi rezervă viitorul lui R8, Grams a spus că Audi se va asigura că are la fel de multă măiestrie ca și mașina actuală, care este în mare parte construită manual.

„Cu siguranță vom păstra măiestria, deoarece aceasta face mașina unică din restul portofoliului”, a confirmat el. „Dacă aducem un succesor R8, vom încerca să continuăm să facem asta. Este important pentru client. Există dragoste în interiorul unui R8.”

Etichete: