Ubisoft vrea să schimbe industria: cea mai nouă tehnologie, cum ajută

Ubisoft vrea să schimbe industria: cea mai nouă tehnologie, cum ajută

Ubisoft a anunțat o nouă tehnologie bazată pe cloud, care va permite jucătorilor și dezvoltatorilor să dezlănțuie „libertate și scară fără precedent pentru jocurile de mâine” prin cloud computing.

Numită Scalar, această tehnologie, atunci când este folosită de jocuri, le va face capabile să utilizeze „o cantitate practic nelimitată de putere de calcul și, astfel, să ruleze orice, de la lumi virtuale de o scară și adâncime fără precedent până la simulări extrem de detaliate, care altfel nu ar fi posibile” a explicat Ubisoft.

„Prin plasarea de microservicii în mod independent în cloud, Ubisoft Scalar le permite dezvoltatorilor să actualizeze și să îmbunătățească un serviciu fără a-i afecta pe alții sau chiar să adauge noi funcții sau componente unui joc fără a întrerupe sesiunile de joc”, a adăugat compania.

În esență, „scopul” Ubisoft Scalar este de a „elimina constrângerile tehnice” pentru dezvoltatorii de jocuri, permițându-le să se concentreze în totalitate pe design și creativitate. Tehnologia preia componente și sisteme tradiționale ale motorului de joc, cum ar fi animații, sunete, randări etc. și le transformă în microservicii pe cloud, deschizând astfel „sisteme închise, cu un singur procesor” la „modele distribuite pe un număr potențial nelimitat de mașini”.

Ubisoft Scalar nu este un serviciu în cloud precum Stadia sau Xbox Cloud

Mai simplu spus, este un instrument care poate fi accesat de dezvoltatorii de jocuri oriunde și componentele sale sunt utilizate fără constrângerile hardware. Având la dispoziție o putere de calcul atât de mare, jocurile construite pe Ubisoft Scalar vor „rula întotdeauna” și vor primi actualizări live din mers, jucătorii nu vor mai fi nevoiți să părăsească un joc pentru a descărca un patch ci, în schimb, îl vor putea vedea se desfășoară în timp ce se joacă. Aceasta înseamnă că, dacă dezvoltatorii adaugă ceva nou jocului, fiecare jucător poate experimenta acest lucru în același timp.

„Dezvoltatorii pot crea lumi foarte bogate, care se pot dezvolta și evolua și se pot schimba pe măsură ce jucătorii le joacă efectiv. Deci, ar trebui să aducă o legătură mult mai strânsă între jucători și creatorii acelor jocuri”, a declarat Christian Holmqvist, Director Tehnic la Ubisoft Scalar.

Holmqvist a mai adăugat că au separat funcțiile de interblocare ale motorului de joc, separându-și astfel rolurile. Acest lucru le oferă dezvoltatorilor opțiunea de a lucra la un singur aspect fără a „a avea în mod necesar toate celelalte piese pe mașina ta”.

Ubisoft Scalar nu este oferit ca înlocuitor pentru motoarele de joc utilizate astăzi, ar trebui să servească drept o alternativă pentru o producție mai rapidă și o experiență în timp real.

Citește și: