21 nov. 2022 | 14:25

Titanii industriei auto nu fac față concurenței: de ce Tesla rămâne în avantaj

ACTUALITATE
Titanii industriei auto nu fac față concurenței: de ce Tesla rămâne în avantaj

Producătorii germani de automobile au anunțat obiective îndrăznețe de electrificare, dar nu le-au îndeplinit încă, spun analiștii.

Acțiunea industriei auto germane de a lua coroana vehiculelor electrice de la Tesla a deviat din cursul acestei săptămâni, cu poticniri pentru Volkswagen și Mercedes-Benz.

Potrivit unei persoane familiarizate cu situația, VW intenționează să amâne proiectul său cheie de EV-cheie Trinity cu cel puțin doi ani după ce software-ul eșuează, punând sub semnul întrebării lansarea sa ambițioasă de 52 de miliarde de euro, prezentată ca fiind cea mai mare din industrie. De asemenea, Mercedes a redus prețurile pentru vehiculul său emblematic EQS ​​EV din China cu aproximativ 33.000 de dolari, după ce a evaluat greșit piața.

Evoluțiile sunt un steag roșu pentru industria care investește fonduri fără precedent în tranziție cu termene ambițioase. În timp ce producătorii de automobile din întreaga lume se confruntă cu schimbarea de la motoarele cu ardere, miza este cea mai mare pentru producătorii germani obișnuiți să comande un premium bazat pe tehnologie de ultimă oră și echipamente de lux.

„Producătorii de automobile germani au anunțat ținte îndrăznețe de electrificare și susțin că domină tranziția, dar încă nu realizează acest lucru”, a declarat Michael Dean de la Bloomberg Intelligence. „Au încă un drum lung de parcurs”.

După ani de încercări eșuate de a înlocui Tesla și cu „jucătorii” chinezi care își pregătesc propriile mișcări, producătorii de mașini germani au schimbat vitezele pentru a câștiga cursa vehiculelor electrice, renunțând la schimbarea treptată a mașinilor lor cu motor cu combustie, care au dominat industria.

Mercedes are probleme în China

BMW, Mercedes și VW investesc peste 100 de miliarde de euro în extinderea unei infrastructuri complet noi de platforme, fabrici de baterii și software pentru a oferi o nouă generație de vehicule electrice. Speranța este că acestea vor duce la autonomie, precum și la oferte digitale care exploatează noi surse de venituri și exclud rivalii tehnologici.

„Din punct de vedere hardware, nu aș avea nicio îndoială că pot face mașini superbe”, a declarat Axel Schmidt, șeful global al diviziei de automobile la firma de consultanță în management Accenture. „Dar pot fi stăpânite complexitatea și calitatea necesare pentru software de către un producător de hardware vechi de 120 de ani? Nu sunt atât de sigur.”

Ultimele evoluții arată modul în care Grupul VW reevaluează strategiile stabilite de fostul CEO Herbert Diess, care a fost înlocuit în septembrie cu directorul Porsche Oliver Blume, după o serie de eșecuri.

Pentru Mercedes, luptele cu modelul său EV de ultimă generație din China este o dezvoltare delicată, deoarece intenționează să treacă numai pe sistemul electric, acolo unde este posibil, până în 2030, în timp ce își va muta portofoliul la nivel superior.

Volkswagen poate pierde lupta cu Tesla

La VW, consecințele ar putea fi, de asemenea, de mare anvergură. În cazul în care se confirmă întârzierea proiectului mașinii cu baterii Trinity dincolo de 2026 inițial, producătorul de automobile ar putea, de asemenea, să anuleze planurile pentru o fabrică de 2 miliarde de euro în Germania. Ar însemna, de asemenea, că marca VW pierde șansa de a reduce decalajul tehnologic cu Tesla, în special în ceea ce privește funcțiile de conducere automată.

Întârzierea proiectului Trinity provine din luptele bine documentate la unitatea de dezvoltare software a VW, Cariad. Filiala a fost afectată de întreruperi și gestionări greșite care au amânat deja lansarea Audi Artemis cu trei ani până în 2027.

„Blume reevaluează în mod clar întregul vehicul electric cu baterie și strategia de software și, prin urmare, 2026 ar fi cel mai devreme VW care ar putea provoca Tesla – cu avertismentul de întârzieri suplimentare ale platformei și software-ului”, a spus Dean, care în iunie a declarat că producătorul auto este bine. -să atingă acest obiectiv deja în 2024.

Cu orice întârziere Trinity, Volkswagen ar putea fi forțată să investească mai mult în platforma sa MEB, care a stat la baza seriei sale de vehicule electrice ID. Acele mașini au fost pline de probleme de software, inclusiv frânarea bruscă de la un sistem de detectare a traficului defect și ecranele mașinilor șoferilor blocând.

Cariad se va concentra acum pe finalizarea unei noi arhitecturi software pentru modelele premium de la Porsche și Audi și va respinge o platformă cross-brand care a fost menită să susțină proiectul Trinity și să ofere capabilități de conducere autonomă.

„Se pare că nemții se împiedică puțin recent de ei înșiși”, a spus Matthias Schmidt, un analist în industria auto din Berlin. „Perfecționismul inerent ar putea fi propriul lor cel mai mare dușman și probabil că ar putea să-i încetinească în mediul EV cu ritm rapid.”