29 nov. 2022 | 12:25

Tesla nu pierde timpul: ce se întâmplă cu Model 3

ACTUALITATE
Tesla nu pierde timpul: ce se întâmplă cu Model 3

Un accent al reproiectării este reducerea numărului de componente și a complexității din interiorul Modelului 3, concentrându-se în același timp pe caracteristicile pe care cumpărătorii Tesla le prețuiesc.

Tesla dezvoltă o versiune reînnoită a Modelului 3, deoarece producătorul de vehicule electrice își propune să micșoreze costurile de producție și să sporească atractivitatea sedanului electric.

Un accent al reproiectării cu numele de cod „Highland” este reducerea numărului de componente și a complexității din interiorul Modelului 3, concentrându-se în același timp pe caracteristicile pe care cumpărătorii Tesla le prețuiesc, inclusiv pe afișaj.

Reproiectarea neraportată anterior vine în momentul în care sedanul electric se confruntă cu o concurență sporită din partea modelelor venite de la majoritatea producătorilor majori de automobile.

Renovarea sedanului alimentat cu baterii, care ar putea include, de asemenea, unele modificări la exteriorul modelului 3 și la performanța motorului, va intra în producție la fabrica Tesla din Shanghai și operațiunea emblematică a companiei din Fremont, California. Tesla Shanghai Gigafactory va pune în producție modelul 3 reproiectat în al treilea trimestru al anului 2023, au spus surse familiare cu proiectul.

Efortul evidențiază o abordare a dezvoltării vehiculelor inițiată de Tesla și copiată acum de alți producători auto, cum ar fi Toyota, care înlătură complexitatea – și costurile – în producție.

Este, de asemenea, un exemplu de proiect cheie la Tesla, care a continuat, chiar dacă CEO-ul Elon Musk s-a concentrat asupra achiziției sale dificile a Twitter în ultimele luni, un domeniu de îngrijorare pentru investitorii Tesla.

Schimbarea se vede

Reproiectarea modelului 3 se bazează pe renovarea modelului S, sedanul premium EV al Tesla, care a fost lansat anul trecut. Acea reproiectare a schimbat volanul tradițional și a eliminat butoanele și orificiile de aer tradiționale ca parte a unui interior minimalist, în care piesa centrală este un afișaj electronic de 17 inchi.

Modelul 3, cel mai ieftin vehicul electric al Tesla, începând cu puțin sub 47.000 de dolari în SUA, a fost cel mai bine vândut al producătorului de automobile, dar este depășit de crossover-ul Model Y. Cu doar patru modele în producție, modificările de stil pentru orice parte a gamei Tesla au o importanță uriașă în comparație cu producătorii auto consacrați.

Ed Kim, președintele AutoPacific Group, care urmărește tendințele pieței și producția, a declarat că actualul Model 3 a fost deja actualizat de la versiunea care a fost scoasă la vânzare pentru prima dată în 2017, datorită modului în care Tesla actualizează performanța bateriei, informațiile și opțiunile de divertisment prin intermediul software-ului chiar dacă tot arată la fel.

„Spunând acestea, consumatorii încă tind să echivaleze schimbările vizuale cu noutatea”, a spus el. „Tesla știe că schimbări tangibile vizual sunt în ordine.”

„Modificările viitoare pe care potențialii clienți le pot vedea și simți vor fi foarte importante pentru a se asigura că clienții EV încă au Tesla în fruntea lor, deoarece alternativele cu adevărat excelente la Tesla încep să inunde piața”, a spus el.

Nu te complica

Musk a promovat o abordare simplificată a designului și producției la Tesla, pe care o extinde proiectul Highland.

Tesla a fost pionier în utilizarea mașinilor de turnare masive cunoscute sub numele de Giga Press și construite de IDRA Group în Italia pentru a realiza piese unice, mai mari ale unui vehicul în asamblare, reducând costurile și accelerând producția. De asemenea, a proiectat un pachet de baterii structurale care elimină modulele mai scumpe.

Musk a spus că Tesla încearcă să micșoreze costurile prin simplificare și lucrând la o platformă pentru mașini mici, care ar fi jumătate din costul modelului 3.

„Iar și iar, am găsit piese care nu sunt necesare. Au fost introduse acolo pentru orice eventualitate sau din greșeală. Am eliminat atât de multe piese dintr-o mașină care nu făcea nimic”, a spus Musk într-un interviu la o conferință Baron Funds mai devreme în lună.

Abordarea face parte din ceea ce a făcut din Tesla cel mai profitabil producător de vehicule electrice, în timp ce mulți rivali sunt încă în pierdere. În al treilea trimestru, Tesla a realizat un profit de puțin peste 9.500 de dolari pentru fiecare mașină vândută, în comparație cu aproximativ 1.300 de dolari pentru Toyota, potrivit dezvăluirilor ambelor companii.

Renovarea modelului 3 vine într-un moment în care vânzările în China, a doua piață ca mărime după SUA, sunt sub presiune. Vânzările pentru Modelul 3 în China au scăzut cu 9% în primele zece luni față de un an mai devreme, în timp ce sedanurile electrice Qin și Han de la BYD au depășit Modelul 3, potrivit Asociației Chinei pentru Autoturisme.

Pentru a crește vânzările, Tesla a redus prețurile pentru Modelul 3 și Modelul Y în China cu până la 9% în octombrie și a oferit o reducere suplimentară pentru cumpărătorii care au primit livrare imediată.

Sam Fiorani, care urmărește producția Tesla și la nivel de industrie la Auto Forecast Solutions, a spus că schimbările viitoare ale Modelului 3, despre care a înțeles că vor veni, au arătat puterea abordării Tesla în eliminarea complexității.

„Ei caută mereu modalități de a face vehiculele electrice profitabile și mai profitabile”, a spus el.