SUV-urile domină Europa: Dacia și Peugeot, cele mai vândute
Crossoverele VW T-Roc, Hyundai Tucson sunt în frunte, dar subcompactele Peugeot 208 și Dacia Sandero au încheiat repriza ca numărul 1 și numărul 2 vânzători în Europa.
Liderul de multă vreme în vânzările de mașini din Europa, segmentul mic, a fost eliminat de pe primul loc de două categorii de SUV în primele șase luni ale anului.
Cu toate acestea, piața este atât de distorsionată din cauza problemelor lanțului de aprovizionare, încât chiar și liderii din industrie se străduiesc să identifice tendințele de bază ale consumatorilor.
Cel mai mare segment din Europa după șase luni au fost SUV-urile mici, cu vânzări puțin sub un milion, arată cifrele Dataforce.
Acesta a terminat înaintea segmentului mai mare de SUV compact, cu 834.085.
Dacia rămâne în top
Cel mai bine vândut pentru perioada, însă, nu a fost un SUV mic, ci Peugeot 208 urmat de Dacia Sandero, ambele mașini mici.
Vânzările slabe ale segmentului de mașini mici pentru perioada respectivă pot fi atribuite unei scăderi a înmatriculărilor a mașinii de pe locul 2 de anul trecut, Renault Clio, în scădere cu 35% și Ford Fiesta. Toyota Yaris s-a descurcat, de asemenea, rău, cu vânzările în scădere cu 31%.
Ford s-a străduit să susțină producția Fiesta la fabrica sa de lângă Köln, Germania, care a suferit opriri anul acesta din cauza problemelor legate de lanțul de aprovizionare, ceea ce a determinat compania să întrerupă vânzările.
Este posibil ca, din cauza ofertei limitate de semiconductori, Ford să fi acordat prioritate producției SUV-ului mic Puma, cu o marjă mai mare, care începe de la 27.400 de euro în Germania, în timp ce Fiesta începe de la 18.100 de euro.
Vânzările Puma nu au suferit la fel de mult ca Fiesta în primele șase luni. În ciuda unei scăderi de 11 la sută, Puma încă înregistrase mai mult decât dublul vânzărilor Fiesta.
La fel cum vânzările Puma au crescut, la fel au crescut și cele ale SUV-ului mic al Renault, Captur, care a depășit vânzările Clio în aceeași perioadă. Între timp, SUV-ul mic Yaris Cross nou lansat de Toyota s-a apropiat de Yaris cu vânzări de 65.176, față de 79.315.
Prețul de vânzare mai mare al SUV-urilor mici în comparație cu frații lor cu hatchback de dimensiuni similare a ajutat profitul la mulți producători de automobile.
Într-adevăr, succesul Daciei Sandero, în mod constant unul dintre cele mai bine vândute în Europa în acest an, sugerează că cei interesați de sectorul mașinilor de volum rămân orientați spre valoare.
Influența mașinilor electrice
În segmentele premium, succesul Tesla Model Y a împins SUV-ul de dimensiuni medii în vârful acelei categorii. În plus, Modelul Y a jucat un rol important în creșterea segmentului SUV-urilor de dimensiuni medii premium la locul 6, de la locul nouă în aceeași perioadă a anului trecut.
Vânzările din segment au crescut cu 18%, până la 293.020, conform cifrelor Dataforce, depășind SUV-urile compacte premium (scădere cu 22%) și compactele premium (scădere cu 26%).
Alte modele care au dat un impuls segmentului de SUV mediu premium au fost Mercedes-Benz GLC, în creștere cu 9 la sută, și Audi Q4 e-tron. Q4 e-tron a intrat în top 10 al segmentului cu o creștere a vânzărilor de 452 la sută.
Segmentul a fost unul dintre cele două în frunte cu un vehicul electric, alături de sedanuri de lux, conduse de Porsche Taycan.
În segmentul premium de dimensiuni medii, BMW Seria 3 tocmai a reținut Tesla Model 3 pentru a prelua conducerea după ce vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 40% (probabil canibalizate de modelul Y aferent).
În timp ce modelele complet electrice au avut un impact mare în segmente precum SUV-urile medii și mari (45 la sută EV) și premium midsize (31 la sută EV), ponderea vânzărilor de electricitate în primele trei segmente a fost semnificativ sub nivelul de 11 pondere totală ercentă pe care le-au avut VE-urile în prima jumătate a anului.
Doar 5,2% dintre SUV-urile mici erau electrice, în frunte cu Hyundai Kona, iar doar 0,7% dintre SUV-urile compacte erau modele alimentate cu baterii.