10 nov. 2022 | 10:50

Sute de forțe de ordine pe Aeroportul Otopeni. Mobilizare la oră de vârf

ULTIMA ORĂ
Sute de forțe de ordine pe Aeroportul Otopeni. Mobilizare la oră de vârf

La Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni are loc, joi dimineață, un exerciţiu prin care se va simula o intervenţie în situaţii de urgenţă. Potrivit Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, acţiunea implică sute de forţe şi mijloace în teren. Simularea este denumită „Gestionarea situaţiei de urgenţă determinate de producerea unui incendiu aviatic (incendiu la aeronavă)”.

Simulare de incendiu pe Aeroportul Otopeni

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a anunțat joi, 10 noiembrie 2022, un exerciţiu de simulare a intervenţiei în situaţii de urgenţă pe Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni. Va fi o acțiune de cooperare cu forţe şi mijloace în teren, având tema „Gestionarea situaţiei de urgenţă determinate de producerea unui incendiu aviatic (incendiu la aeronavă)”.

Sute de pompieri sunt la fața locului

Exerciţiul de pe Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni se desfăşoară în cooperare cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dealul Spirii” Bucureşti-Ilfov şi cu Unitatea Militară 01961 – Baza 90 Transport Aerian. Potrivit România TV, la fața locului se află sute de forțe de ordine și zeci de autospeciale.

„Aplicaţia tactică urmăreşte verificarea capacităţii organizatorice şi a modului de cooperare inter-instituţională pentru protejarea şi salvarea vieţilor omeneşti, precum şi antrenarea efectivelor pentru executarea operaţiunilor de intervenţie în condiţiile specifice temei”, au transmis reprezentanţii Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti.

Pierderi pentru industria aviatică în 2022

Aeroporturile din România au înregistrat, în vara anului 2022, în jur de 6,7 milioane de pasageri, ceea ce înseamnă o scădere de 2,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2019. Acesta este anul de referinţă pentru industria aviatică, potrivit autorităților.

Citește și Decizie drastică. ANAF pune sechestru pe avioanele Blue Air

Deși anul 2022 a fost foarte aglomerat atât pentru aeroporturile locale, cât şi pentru cele europene, revenirea la numărul de pasageri din anul 2019 este aşteptat să fie atins abia anul viitor. Sezonul estival a fost plin de provocări pentru industria aviatică, ținând cont că mulţi dintre angajaţii companiilor aeriene au fost fie demiși, fie au migrat către alte industrii. Mai mult decât atât, la această criză de personal se adaugă şi cererea foarte mare pentru călătorii.

În vară, cel mai mare aeroport din România („Henri Coandă” din Otopeni) a înregistrat în jur de patru milioane de pasageri, fiind urmat de terminalul din Cluj, care a avut aproape 900.000 de călători în doar trei luni.