01 dec. 2022 | 09:25

Stellantis investește masiv în mașini electrice: modelul lansat de nemții de la Opel

ACTUALITATE
Stellantis investește masiv în mașini electrice: modelul lansat de nemții de la Opel

La începutul lunii septembrie, Stellantis a lansat în premieră modelele complet electrice Peugeot e-308 și e-308 break, așa că a fost doar o chestiune de timp până când fratele german să-și urmeze exemplul.

Asaltul lui Stellantis continuă în Europa, unde Opel Astra va fi oferit pentru prima dată în cei 32 de ani de funcționare fără motor cu ardere internă. Legat mecanic de Peugeot E-308 prezentat în septembrie, mașina electrică compactă va veni și în stiluri de caroserie hatchback și wagon asemănătoare cu verișoara sa franceză.

Bazându-se pe o platformă dezvoltată pentru mașinile cu motor ICE, vehiculele electrice arată aproape la fel ca omologii lor pe benzină și diesel.

Acum lista de top, formată din Astra GSe de 221 CP (și Sports Tourer GSe) și Astra Electric (plus Sports Tourer Electric) este completă.

Important de reținut că, spre deosebire de Corsa mai mică, nu există nicio plăcuța de identificare de tipul „Corsa-e”, ceea ce face ca Astra Electric să sune mult mai bine decât echivalentul său Peugeot e-308 (ca să nu mai vorbim mai ușor de scris sau de reținut!). Acum, mai departe cu detaliile suculente, conduse de electroni.

Specificații tehnice

Recent încoronate drept „Volanul de Aur 2022”, Opel Astra Electric și Astra Sports Tourer Electric sunt pionierii producătorilor germani, acesta din urmă fiind primul break complet EV din țară.

Sub capotă se află un singur motor electric bun pentru 115 kW/156 CP/154 CP și 270 Nm de cuplu, iar Astra Electrics poate ajunge la 170 km/oră.

Stocarea energiei este asigurată de o baterie litiu-ion de 54 kWh cu 102 celule și 17 module.

Conform ciclului WLTP, Opel Astra complet electric are o autonomie maximă de până la 416 km. Consumul este de 12,7 kWh (14,9 kWh conform WLTP) la 100 km, iar reîncărcarea este cât se poate de rapidă.

Capabilitățile includ până la 11 kW cu încărcătorul de bord sau până la 100 kW la stațiile de încărcare rapidă DC, permițând o încărcare de 80% în doar o jumătate de oră.