Sony și Honda semnează un parteneriat important: ce urmează să lanseze împreună
Honda și Sony vor forma un parteneriat pentru a dezvolta și vinde vehicule electrice, primul model fiind așteptat până în 2025.
Cele două firme japoneze au semnat un memorandum de înțelegere și intenționează să lanseze o nouă companie înainte de sfârșitul anului.
Honda va fi responsabilă pentru fabricarea noilor vehicule și gestionarea post-vânzare, în timp ce Sony va dezvolta o platformă de servicii de mobilitate.
Toshihiro Mibe, director, președinte, ofițer executiv reprezentativ și CEO la Honda Motor Co, a declarat că „noua companie va avea ca scop să se situeze în fruntea inovației, evoluției și extinderii mobilității în întreaga lume, adoptând o abordare largă și ambițioasă. pentru a crea valoare care depășește așteptările și imaginația clienților.
„Deși Sony și Honda sunt companii care împărtășesc multe asemănări istorice și culturale, domeniile noastre de expertiză tehnologică sunt foarte diferite. Prin urmare, cred că această alianță care reunește punctele forte ale celor două companii oferă posibilități mari pentru viitorul mobilității”, a continuat acesta.
Un proiect interesant
Sony și-a demonstrat dorința de a intra în spațiul auto în 2020, când a dezvăluit concept car Vision-S la Consumer Electronics Show (CES). Un an mai târziu, firma de tehnologie și-a consolidat abordarea prezentând un al doilea vehicul la CES 2021 și anunțând lansarea unei companii de mobilitate.
Kenichiro Yoshida, președinte și CEO al Sony Group Corporation a declarat că „scopul Sony este de a umple lumea de emoție prin puterea creativității și a tehnologiei. Prin această alianță cu Honda intenționăm să construim pe viziunea noastră de a face spațiul de mobilitate unul emoțional și de a contribui la evoluția mobilității centrată pe siguranță, divertisment și adaptabilitate.”
„Colaborarea va combina producția de vehicule, componentele și capacitățile de producție/asamblare a bateriilor Honda cu experiența Sony în imagini, detecție, infotainment în vehicul, tehnologie conectată și autonom, a declarat Bakar Sadik Agwan, analist senior de consultanță auto la GlobalData.
”Influența Sony este mult mai probabil să fie simțită în cabina vehiculului. Odată cu trecerea de la motoarele cu combustie la sistemele de propulsie EV, producătorii de automobile vor căuta tehnologia „în cabină” pentru a-și diferenția ofertele, mai ales că funcțiile semi-autonome sporite le oferă ocupanților din cabină mai mult timp pentru a se concentra pe activități care nu sunt de conducere. Aici, bogăția de cunoștințe a Sony în domeniul telecomunicațiilor, infotainment și design UX ar putea ajuta la diferențierea viitoarei mașini Sony de rivalii cu experiențe mai puțin avansate în cabină”, a continuat analistul.