Sistemele Dolby-Dirac ajung și pe vehicule: home cinema-ul se mută în mașină
Continental spune că soluția sa se va lansa pe modele premium de la mai mulți producători auto fără nume până în 2024.
Sistemul Dolby-Dirac va fi folosit în noul sedan Nio ET7.
Lexus, BMW, Audi, Mercedes-Benz, Tesla și Nio sunt câteva dintre mărcile care apelează la experții audio pentru a dezvolta sisteme imersive calibrate pentru mediile lor interioare complexe.
Tehnologia sunetului captivant în vehicule oferă producătorilor de automobile șansa de a se diferenția de concurență și de a oferi o experiență audio de nivel următor pentru consumatorii care solicită divertisment de calitate premium în timp ce sunt pe drum.
Tehnologia de anulare a zgomotului este o parte cheie a pachetului, dat fiind că vehiculele electrice nu au sunetul motorului pentru a acoperi problemele de zgomot exterior.
De asemenea, pe măsură ce tehnologia vehiculelor autonome (AV) evoluează și pe măsură ce conectivitatea vehiculului duce la opțiuni de infotainment diverse, actualizabile, este de așteptat ca o experiență sonoră captivantă să capete o importanță tot mai mare, în special în rândul producătorilor de automobile premium.
Tehnologia audio imersivă este la început. În 2021, Dolby Atmos Music și Mercedes s-au asociat pentru a aduce sunet captivant liniilor emblematice Clasa S și Mercedes-Maybach ale producătorului auto.
Vehiculele Audi selectate pot fi echipate cu un sistem de sunet avansat Bang & Olufsen 3D, în timp ce marca premium Ford Motor, Lincoln, a lansat o colaborare audio de vârf cu Revel în 2014.
Actualizarea Tesla 2021.32.20 over-the-air a oferit utilizatorilor săi un control mai granular asupra sistemului de sunet captivant găsit în modelele producătorului de vehicule electrice.
Continental și Sennheiser caută să folosească suprafețele din interiorul vehiculului pentru a produce sunet prin sistemul lor Ac2ated, care poate reduce greutatea și spațiul cu până la 90% în comparație cu sistemele convenționale.
Christoph Falk-Gierlinger, directorul general al serviciilor de inginerie al Continental, a declarat că cu această soluție interiorul mașinii produce sunetul mai degrabă decât difuzoarele.
„Este o experiență de sunet foarte voluminoasă, deoarece este peste tot în mașină și este un sentiment complet diferit de sunet și muzică”, a spus el. „Există între trei și șapte componente integrate în mașină pentru a înlocui complet difuzorul”.
Tehnologia urmează să fie lansată pe modelele premium de la mai mulți producători auto fără nume până în 2024.
„Sunetul captivant este următorul pas după sunetul surround”, a spus analistul Gartner Pedro Pacheco.
Dar realizarea acestui pas următor este un proces complicat din cauza variațiilor mari în ceea ce privește specificațiile interioare, în special la mașinile autonome, a spus Lars Carlsson, care este vicepreședinte și șeful departamentului de dezvoltare a afacerii auto la specialistul suedez în audio digital Dirac.
Pe măsură ce aranjamentele scaunelor devin mai răspândite, asta schimbă relația pasagerului cu difuzoarele, a spus Carlsson.
Înainte de a aborda această provocare, Dirac și pionierul american al tehnologiei de sunet Dolby s-au asociat pentru a crea sunet captivant prin algoritmii de optimizare audio ai lui Dirac, care sunt utilizați în combinație cu platforma audio imersivă Dolby Atmos.
Scopul este de a oferi un câmp sonor bine echilibrat în toate pozițiile de ședere, calibrat cu atenție pentru aspectul interior.
Tehnologia va debuta mai întâi în ET7 de la startup-ul chinez Nio, un rival al Tesla Model S, înainte de a-și găsi drumul în cabinele producătorilor de automobile europeni.