11 nov. 2022 | 10:47

Se inaugurează Pasajul Domnești, după 14 ani de lucrări. Cât a costat construcția

ULTIMA ORĂ
Se inaugurează Pasajul Domnești, după 14 ani de lucrări. Cât a costat construcția

Pasajul de la Domnești se inaugurează astăzi, 11 noiembrie, după 14 ani în care au avut loc lucrări care au adus daune serioase traficului rutier. Acum, primul pasaj de sens de tip giratoriu suspendat de Centura Capitalei va fi deschis traficului. Autoritățile au testat în ultimele zile pasajul cu mai multe vehicule de mare tonaj.

Pasajul Domnești, funcțional începând de astăzi

După mai bine de un deceniu, Pasajul Domnești va fi dat spre folosință. Locuitorii din vestul Capitalei așteptau de ani buni finalizarea proiectului, mai ales că inelul de legătură cu centura face ușoară trecerea spre celalalte două autostrăzi.

„Este un moment aşteptat de mult timp de bucureşteni, dar şi de cei care tranzitează Capitala pe Centura Bucureşti. Colaborarea constructivă dintre CNAIR şi antreprenor a dat rezultate”, a scris ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

El a spus că ritmul susținut pentru acestuia proiect, „menținut indiferent de anotimp, face posibilă acum deschiderea circulației pe acest pasaj”.

Pentru construirea pasajului de la Domnești s-a semnat contractul încă din 2017, pentru o valoare de 20 de milioane de euro. 

De ce s-a întârziat atât de mult

Firma Straco, cea care a construit pasajul, a explicat că întârzierile au fost cauzate de faptul că încă nu erau făcute exproprierile în zonă. Astfel, lucrările au început abia în aprilie 2019. 

Aproape 100 de proprietăți au fost afectate de lucrări. În 2018, autoritățile au anunțat că lucrările vor dura doi ani. A durat, într-un final, patru. 

„Statul se chinuie încă din 2008 să modernizeze drumeagul de sud al Capitalei. După 4 ani de bâlbe, la începutul lui 2012 s-au semnat 3 contracte de lărgire la 4 benzi cu termen finalizare 24 de luni. Abia dacă s-a deranjat puțin iarba în teren că în toamna lui 2012 domnu’ Ponta, ăla cu marile proiecte, dacă-l mai știți, a tăiat la rectificarea bugetară 81% din banii alocați”, afirmă Asociația Pro Infrastructură.

De altfel, Primăria Municipiului București a cerut în 2018 lărirea zonei pasajului ca să poată fi pusă o linie de întoarcere a tramvaiului, moment în care utilitățile au fost relocate cu mare dificultate

Se așteaptă ca pasajul să elimine blocajul care se creează la intersecția dintre Prelungirea Ghencea și Șoseaua de Centură. Giratoriul suspendat are o lungime de 536 de metri. Se estimează că prețul final al lucrării ar fi de 91 de milioane de lei.

Zona Prelungirea Ghencea-Domnești este printre cele mai aglomerate. Mașinile așteaptă zeci de minute pentru a trece intersecția.