Schimbare majoră privind tichetele sociale: ce se întâmplă cu voucherele alimentare din septembrie, câți le primesc
O nouă schimbare a avut loc în cazul celor care primesc tichetele sociale. Noile condiții de acordare sunt valabile începând cu luna septembrie a acestui an.
Voucherele pentru alimente au primit o suplimentare de 250 de lei din partea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene. Așadar, începând cu luna septembrie, noi condiții de acorda vor fi implementate pentru ca mai multe persoane să poată beneficia de ele.
„La 26 august, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a încărcat o nouă tranșă, numărul II, de 250 de lei pe cardurile socialeoferite prin programul „Sprijiin pentru România”.
În cea de-a doua tranșă au fost distribuiți aproximativ 600.000.000 de lei, sumă de care au beneficiat aproape 2,4 milioane de români. În această tranșă secundă, mai mulți români au devenit eligibili pentru a beneficia la rândul lor de tichetele respective, urmând a-și primi cardurile în decursul lunii curente.
În cadrul programului „Sprijin pentru România” în care este acordat ajutorul de 1.000 de lei, aproximativ 2,4 milioane de români beneficiază de aceste fonduri. Până la sfârșitul anului 2022, patru tranșe a câte 250 de lei fiecare vor fi acordate la fiecare două luni beneficiarilor.
În cazul persoanelor care beneficiază de acest ajutor dar care nu se aflau la domiciliu în momentul livrării cardului, ei trebuie să știe că Poșa Română va încerca să îl livreze și a doua oară. Cei care se află în această situație se pot deplasa la cel mai apropiat oficiu poștal pentru a-l solicita. Dacă acesta nu se află nici acolo, atunci ei trebuie să apeleze numărul de telefon 031.9268.
Noi categorii de persoane pot beneficia de tichetele sociale
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează permanent listele beneficiarilor pentru a fi adăugate modificările de rigoare. Astfel, în cazul noilor beneficiari li se vor elibera cupoane electronice noi, în urma adăugării lor în liste.
În cazul în care consideri că ai fost omis de pe listă, poți lua legătura cu Casa Teritorială de Pensii și a soluționa problema. Instituția care se ocupă cu eligibilitatea beneficiarilor este Agenția Națională de Administrare Fiscală. În ceea ce privește procesul de distribuție a cardurilor, acesta este format din trei etape:
- producția cardurilor în care sunt inserate pe card datele beneficiarului;
- livrarea cardurilor prin Poșta Română;
- virarea banilor pe fiecare card.
Persoanele eligibile potrivit Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene pentru a intra în posesia cardului fac parte din următoarele șase categorii:
- pensionarii care se află în evidența caselor de pensii sectoriale ale căror venituri nete lunare nu depășesc suma de 1.500 de lei;
- persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nu depășesc suma de 1.500 de lei;
- familiile care au doi copii în întreținere ale căror venituri lunare pe membru de familie nu depășește suma de 600 de lei;
- familiile monoparentale care prezintă venituri nete lunare pe membru de familie mai mici sau egale cu 600 de lei;
- familiile care au stabilit drept la ajutorul social în condțiile Legii nr.416/2001 cu privire la venitul minim garantat;
- persoanele fără adăpost reglementate de către legea în vigoare.
În cazul în care cardul sosește însă acesta este gol, ceea ce trebuie să faci este să suni la numărul de telefon 031.9268. De asemenea, dacă îți pierzi cardul social va trebui să informezi emitentul prin telefon la serviciul clienți sau prin ajutorul aplicației mobile a emitentului. La aproximativ 60 de zile de la raportarea pierderii acestuia, un alt card va fi emis și trimis prin poștă.