Schimbare importantă la vârful Renault: Dacia ”se rupe” de francezi, apare o nouă companie
Grupul Renault, deja de câțiva ani, trece printr-o perioadă financiară foarte dificilă. Din acest motiv, încearcă să se adapteze cerințelor pieței și, în același timp, să nu piardă prea mult din afacere din cauza crizei de semiconductori. Nu este ușor, iar Dacia pare să se afle în centrul restructurărilor.
Încă de câteva luni, au apărut primele speculații despre intenția Renault de a sparge grupul auto în cel puțin două companii diferite, principalul criteriu fiind sistemul de propulsie. Practic, partea de mașini electrice și software va cădea în sarcina unei divizii independente, în timp ce a doua entitate se va ocupa de Dacia, împreună cu celelalte creații cu propulsie tradițională și motoare termice.
Zvonurile despre Renault și Dacia, confirmate
Conform unui comunicat din partea Renault, gigantul francez a admis că ”ia în considerare crearea în Franța a unei entități dedicate Vehiculelor Electrice și Software-ului”. Dincolo de potențialele beneficiei care vor fi desprinse din această reinventare, principalul motiv a constat în materializarea intenției de a produce în franța principalele componente care țin de mobilitatea electrică.
Ca referință, una dintre cele două companii în care s-ar putea sparge Renault se va ocupa de activitățile de inginere (o parte din Technocentre, Renault Software Lab, centrul de testare de la Lardy și alte obiective din regiunea Île-de-France), industrie (Electricity, uzina de la Cléon), precum și funcțiile suport legate de aceste activități. Menită să se înființeze în 2023, aceasta va avea în spate o echipă formată din aproximativ 10.000 de salariați.
La polul opus, o altă companie se va ocupa de activitățile din afara Franței, printre care se numără și Dacia. „Renault Group are convingerea că vehiculele termice hibride și hibride plug-in beneficiază de perspective importante pe termen lung atât în Europa cât și pe piețele internaționale și că tehnologii precum E-TECH reprezintă un veritabil atu pentru creșterea vânzărilor”, transmite compania franceză, conform Profit.ro.
Dincolo de partea teoretică, viitoare entitate programată pentru a fi materializată tot în 2023 va avea un număr similar de 10.000 de angajați și, în subordine, toate uzinele responsabile de modele cu motoare cu combustie: uzinele Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina), precum și centrele de inginerie și R&D RTS (Spania), RTR (România și Turcia), RTA (Brazilia), la care se adaugă funcțiile suport legate de aceste activități.