Scad masiv prețurile în marile magazine: efectul biciului lovește peste noapte retailerii, acum poți profita la maximum
Se pare că marile magazine din Europa și numai sunt acaparate de un fenomen nou și cu totul neașteptat, de care pot profita oamenii care au ceva bani puși deoparte.
Specialiștii în marketing îl denumesc drept „efectul biciului”. Concret, au apărut reduceri masive, într-o perioadă atipică. Reducerile nu sunt venite pe cale naturală, așa cum se întâmplă de obicei în anumite perioade ale anului, ci vorbim despre scăderi forțate de preț, în contextul atipic din punct de vedere economic.
Practic, marii retaileri au intrat în această perioadă de criză inflaționistă cu stocuri foarte mari. Vorbim cu precădere de magazinele care vând haine. Ei bine, după cum știm, din cauza prețurilor tot mai mari la produsele și serviciile de bază, cum ar fi mâncarea și facturile, oamenii au tăiat de pe listă achiziții care nu sunt de strictă necesitate, cum ar fi articolele vestimentare.
Prin urmare, ca să mai vândă, totuși, cât de cât ceva, retailerii se văd nevoiți să instituie o perioadă atipică de reduceri, peste noapte.
E momentul ideal să cumperi ce ai visat întotdeauna
Așa se face că, dacă ai ceva bani puși deoparte și n-ai alte planuri cu ei, ar fi momentul ideal să investești într-o nouă garderobă. Desigur, acesta nu este un sfat financiar, cel mai bine ar fi să-ți păstrezi banii pentru eventuale urgențe, mai ales dacă ai venituri mici, însă există și persoane care pot face astfel de cheltuieli fără să-și pericliteze siguranța financiară, pentru ei ar trebui să fie aceasta o perioadă ideală de shopping.
„Dacă vi se pare că vedeți mai multe reduceri ca de obicei, ei bine, nu vi se pare. Pur și simplu, magazinele au stocuri prea mari. Aceste stocuri mari nu înseamnă doar prețuri bune pentru garderoba noastră, dar arată un exemplu clasic de „efectul biciului”. Iată de ce magazinele au stocuri atât de mari și ce efect are asta asupra economiei.
Nimic nu explică situația mai clar decât acest grafic, care arată raportul dintre stocuri și vânzări în magazine, precum Wallmart sau Macey’s. În ultimii ani, retailerii au reușit să ajusteze nivelul stocurilor puțin peste nivelul vânzării. Un echilibru bun între a nu avea rafturile goale, fără a cheltui foarte mult pentru stocuri”, notează jurnaliștii Wall Street Journal.