România, o țară ”criminală”, din nou: suntem primii în Europa, detașat
În timp ce autoritățile române întind o mână de ajutor românilor vulnerabili din punct de vedere financiar, nimeni nu mai salvează șoferii inconștienți și infrastructura rutieră jalnică. Nu de alta, dar acestea s-ar putea să facă mai multe victime decât orice probleme cu banii.
În fiecare an, Comisia Europeană publică o analiză referitoare la accidentele rutiere mortale. De mulți ani, parcă dintotdeauna, România este pe primul loc în acest top al rușinii, iar cea mai recentă ediție a clasamentului nu vine cu o excepție de la regulă. În teorie, Bulgaria vine după noi, dar este foarte departe de ce se întâmplă pe străzile de pe meleaguri mioritice.
Cât de gravă este situația pe străzile patriei
În România, la fiecare un milion de locuitori, 92 își pierd viața în accidente rutiere, mai mult decât unele dintre cele mai grave boli ale planetei. Ca referință, la polul opus, se află Suedia – 20 de decese la un milion de locuitori și Danemarca – 22/milion.
Media europeană vizavi de accidente rutiere mortale este 45 la milion. Din păcate pentru noi, țara noastră este responsabilă aproape de una singură de mărirea acelei statistici. Nu de alta, dar avem aproape de 5 ori mai multe victime pe străzi comparativ cu Suedia – 92 de decese per milion. În Bulgaria, ocupanta locului doi în același top al rușinii, situația este semnificativ mai optimistă decât pe meleaguri mioritice, doar 81 de victime per milion.
Conform datelor de la Comisia Europeană, la nivelul bătrânului continent, 19.900 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2021, o creștere de 6% comparativ cu 2020. Pentru a pune această informație în context, merită avut în vedere că, între 2019 și 2020 s-a înregistrat o scădere fără precedent a numărului de victime, 17%, probabil din cauza pandemiei, care a scăzut traficul foarte mult în diverse regiuni ale patriei.
Pe 2022, momentan, avem doar statistici preliminare, dar acestea confirmă o nouă creștere a mortalității, de această dată, cu aproximativ 10% față de 2021. Partea bună este că ne aflăm încă sub 2019.