România este din nou pe minus: unde se deschide noua fabrică Skoda

România este din nou pe minus: unde se deschide noua fabrică Skoda

Skoda a adăugat o linie de producție de pachete de baterii la fabrica sa din Mlada Boleslav. De asemenea, marca speră să producă celule de baterii.

Skoda este încrezătoare că grupul său mamă Volkswagen va lua o decizie cu privire la cea de-a patra fabrică mare de baterii din Europa cel târziu până în 2023, a declarat șeful de producție și logistică al mărcii, Michael Oeljeklaus.

În octombrie, VW a declarat că intenționează să decidă în prima jumătate a anului 2022 cu privire la locația unei fabrici de celule de baterii planificate în Europa de Est, care ar fi a patra conform planului său de a construi șase astfel de locații în Europa până la sfârșitul deceniului.

„Decizia va fi luată la Wolfsburg, în Germania”, a spus Oeljeklaus.

„Sperăm și avem încredere că această decizie va fi luată la sfârșitul toamnei, poate cel târziu anul viitor… Sperăm că VW va decide în favoarea Cehiei”.

Ungaria, Polonia, Slovacia și Republica Cehă sunt toate în cursa pentru fabrica de baterii din Europa de Est, care va fi deschisă în 2027, a spus VW.

Linie de producție a pachetului de baterii

Skoda a adăugat o linie de producție de baterii la fabrica sa din Mlada Boleslav din Republica Cehă.

Linia va asambla sisteme de baterii pentru mașinile electrice Skoda, VW, Audi și Seat pe baza platformei MEB a Grupului VW.

Skoda va lansa „cel puțin” trei mașini complet electrice care vor fi mai mici și mai ieftine decât SUV-ul său compact Enyaq până în 2030, a spus CEO-ul mărcii Thomas Schaefer.

Producția anuală va începe de la 250.000 de sisteme, ajungând la 380.000 până în 2023, a anunțat Skoda într-un comunicat.

Cel mai mic pachet de baterii cu opt module cu 24 de celule are o capacitate de 55 de kilowați-oră, iar versiunea medie cu nouă module stochează 62 kWh.

Cea mai mare baterie cu 12 module are o capacitate de 82 kWh.