Reîntoarcerea unui nume legendar: când va fi lansat următorul Moskvich

Reîntoarcerea unui nume legendar: când va fi lansat următorul Moskvich

Rusia va reînvia „legendarul” Moskvich din epoca sovietică în uzina Renault.

Uzina Renault din Moscova va fi reutilizată pentru a produce mașini Moskvich care au fost fabricate ultima dată în urmă cu două decenii.

O marcă de mașini din era sovietică, „Moskvich”, ar putea avea parte de o întoarcere spectaculoasă în Rusia, deoarece Moscova preia activele aparținând Renault în urma ieșirii producătorului francez din țară.

Primarul Moscovei, Serghei Sobyanin, a declarat că va naționaliza fabrica de mașini Renault din oraș, după ce producătorul auto occidental a declarat că își vinde afacerea locală după declanșarea conflictului din Ucraina.

Fabrica, despre care Sobyanin a spus că a avut o „istorie lungă și glorioasă”, va fi reutilizată pentru a produce marca Moskvich de mașini de pasageri.

„Proprietarul străin a decis să închidă uzina Renault de la Moscova. Are dreptul să facă asta, dar nu putem permite ca mii de muncitori să rămână fără muncă”, a spus Sobyanin pe blogul său. „În 2022, vom deschide o nouă pagină în istoria Moskvich ”.

Moskvich, care înseamnă „un originar din Moscova”, a fost fabricat pentru prima dată în Uniunea Sovietică și proiectat pentru a fi o mașină de pasageri robustă și accesibilă, cu piese fabricate în Rusia și Germania de Est comunistă.

Made in Rusia

În urma prăbușirii Uniunii Sovietice, producătorul auto a fost privatizat și ulterior a fost declarat falimentul.

În Rusia mai sunt înmatriculate aproape 200.000 de mașini Moskvich, inclusiv 46.000 care au peste 35 de ani, potrivit agenției de analiză Autostat.

Pentru Sobyanin, care a numit mașina „legendară”, întoarcerea lui Moskvich s-ar putea dovedi practic dificilă, a spus șeful Autostat, Serghei Tselikov.

„Este nevoie de cel puțin doi ani și cel puțin 1 miliard de dolari pentru a dezvolta o mașină nouă”, a spus Tselikov când a fost întrebat despre planurile de revigorare a mărcii din epoca sovietică.

Sobyanin a spus că uzina reînviată de la Moscova va produce inițial mașini convenționale cu motoare cu ardere, dar va produce mașini electrice în viitor.

El a spus că lucrează cu Ministerul Comerțului din Rusia pentru a procura cât mai multe componente auto din Rusia și că producătorul rus de camioane Kamaz va acționa ca principalul partener tehnologic al fabricii.

Într-o declarație, Kamaz a spus că, deși susține decizia primarului, problemele privind cooperarea tehnologică sunt încă în discuție și va face o declarație oficială odată ce aceste probleme vor fi rezolvate.

Citește și:
Etichete: